مهاجرت به اسپانیا کوه نور لوگو موسسه دانش گستر کوه نور

تحصیل در کانادا

شرایط و هزینه های تحصیل در کانادا 2024

کانادا با دارا بودن دانشگاه‌های معتبر و مؤسسات آموزشی کارآمد به‌عنوان یکی از برترین کشورهای جهان در زمینه تحصیل محسوب می شود. دانشگاه‌ های کانادا کلیه رشته‌های تحصیلی را تحت پوشش دارد. شما می توانید بدون در نظر گرفتن نژاد و ملیت وارد دانشگاه های این کشور شوید. همانطور که می دانید تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا هر سال همچنان در حال افزایش است. بسیاری از آنها پس از پایان تحصیل می توانند در کانادا بمانند.

تحصیل در کانادا چقدر امکان پذیر است ؟

سال گذشته، کانادا بیش از 400000 دانشجوی بین المللی را پذیرش کرد. اکثر این دانشجویان از فرانسه، نیجریه، چین، ژاپن، کره جنوبی، ایالات متحده، برزیل، ایران، هند و ویتنام بودند. تنوع دانشجویان بین المللی برای دولت کانادا اولویت بسیاری دارد. مطمئن باشید کانادا برای دانشجویان بین المللی ایده آل است. دانشگاه ها و کالج ها، مدارس فنی، و همچنین موسسات هنرهای کاربردی و علمی طیف گسترده ای از گزینه های مطالعاتی را برای تحصیل ارائه می دهند. بر اساس رتبه بندی جهانی که توسط Times Higher Education، دانشگاه شانگهای و رتبه بندی QS انجام شده است، بیش از 30 دانشگاه کانادایی در بین 300 دانشگاه برتر جهانی رتبه بندی شده اند. این رتبه بندی، کیفیت کلی آموزش عالی کانادا را تایید می کند.  برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کانادا از طریق تحصیل با ما همراه باشید.

اطلاعات بیشتر: دوره های PACE در کانادا

اخبار جدید تحصیل در کانادا در سال 2024

  • دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل در کانادا برای دوره‌های سپتامبر و می تا ژوئن 2024 می باشند، باز هستند.
  • اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در حال تلاش برای صدور ویزای دانشجویی برای همه دانشجویان بین المللی است و به دانشجویان اجازه می دهد تا تحصیلات خود را در دانشگاه های کانادا از سر بگیرند.
  • برای اطمینان از اینکه دانشجویان بین المللی به دلیل بیماری همه گیر کرونا متضرر نشوند، دولت کانادا همچنین تغییرات موقتی را در برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی خود (PGWP) اعلام کرد که به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا تحصیلات خود را به صورت آنلاین از خارج از کشور بدون تأثیر بر صلاحیت PGWP خود تکمیل کنند.

شرایط سنی برای تحصیل در کانادا

به‌طور معمول هیچ محدودیت سنی برای تحصیل در کانادا تعریف نشده است. اما کاندیدای دارای شرایط سنی برای تحصیل در کانادا دانشجویان بین 18 تا 35 سال هستند. به استثناء متقاضیانی که minor child شناخته شوند، سایر متقاضیان کمتر از 35 سال شانس خوبی برای تحصیل کارشناسی در کانادا دارند. این اطلاعات مربوط به 28 سپتامبر 2023 است و تاکنون تغییری در این قانون ایجاد نشده است.

بنابراین: در صورت داشتن سن بالاتر از 35 سال شانس کم‌تری نسبت به سایرین برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا خواهید داشت.

مشاوره تحصیل در کانادا کوه نور

مشاوره تحصیل در کانادا

مشاوره تحصیل در کانادا شامل بررسی ویژگی‌ها، مهارت‌ها، توانمندی‌ها و سایر مشخصه‌های فردی دانشجویانی است که قصد تحصیل در کانادا را دارند. دریافت مشاوره‌های تحصیلی نه تنها ضروری است، بلکه تا حد بسیار زیادی در درک قوانین مهاجرتی کانادا به متقاضیان کمک می‌کند. استفاده از مشاوره‌های تحصیلی به منزله درک قوانین مهاجرت کانادا، الزامات تحصیل در کانادا و بررسی ریسک‌های احتمالی به ویژه ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا است. اگر قصد تحصیل در کشور کانادا را دارید، مشاوران کوه نور در خدمت شما هستند تا تمامی شرایط، هزینه ها و سایر موارد شخصی را بررسی کرده و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند. مشاوران ما همچنین برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا در کنار شما هستند.

شرایط پذیرش از دانشگاه های کانادا

پذیرش از دانشگاه های کانادا منوط به طی کردن مراحل متعددی است. از مهم‌ترین این مراحل می‌توان به تکمیل اپلیکیشن، اپلای، اپلیکیشن فی و سابمیت اشاره کرد. شرایط پذیرش از دانشگاه های کانادا در هر یک از مقاطع تحصیلی را در جدول ذیل مشاهده می‌کنید.

شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی کانادا

حداقل معدل 12 در مقطع دیپلم

آیلتس 6.5 و بیشتر

(برای پذیرش مستقیم)

آیلتس 5 و بالاتر

(برای پذیرش مشروط یا غیر مستقیم)

شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد کانادا

آیلتس 7 و بالاتر برای پذیرش مستقیم

(برای رشته‌های زبان انگلیسی، معماری، روانشناسی، داروسازی)

آیلتس 6.5 و بالاتر برای پذیرش مستقیم

(برای اکثر رشته‌های تحصیلی)

معدل 13+ در دوره کارشناسی

مدرک کارشناسی

(قابل ارائه)

تعیین استاد راهنما

شرایط پذیرش در مقطع دکتری کانادا

مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد قابل ارائه کارنامه زبان انگلیسی (آزمون تافل، آیلتس، دولینگو، پی تی ای، ام ای ال ای بی، کیل)
کارنامه زبان فرانسوی (ت ف آی، دَلف/دِلف، تف و ت س اف) نمرات زبان قابل قبولی ·        آیلتس: حداقل 6.5 ·        تافل: 85 ·        دولینگو: 115
انتخاب استاد راهنما پروپوزال تحقیقاتی
مقالات چاپ شده در نشریات علمی پورتفولیو (Portfolio)
نمونه نوشتاری (Writing Sample) رزومه
کاور لتر انگیزه نامه
توصیه نامه

تحصیل کارشناسی در کانادا

برای تحصیل کارشناسی در کانادا شرط معدل وجود دارد. 14 یا 15 حداقل معدل دیپلم برای اخذ پذیرش از برترین دانشگاه‌های کانادا است. دانشجویان خارجی هم‌چنین باید یکی از مدارک تافل یا آیتلس را ارائه دهند. نمره زبان با توجه به رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود.

در صورت عدم وجود مدرک پیش دانشگاهی یا دبیرستان، پذیرش از دانشگاه‌های کانادا تنها در صورتی امکان‌پذیر است که متقاضی واحدهای مورد نیاز را پیش از ورود به دانشگاه بگذراند.

دانشجویان ایرانی تنها در صورتی موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌شوند که مدرک زبان ارائه دهند. بدون ارائه این مدرک، احتمال ریجکت ویزا توسط سفارت کانادا افزایش می‌یابد.

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل هستند، دوره‌های تحصیلات تکمیلی در کانادا یکی از بهترین تجربیات محسوب می‌شود. ساختار دوره‌‌های تحصیلات تکمیلی با توجه به هر موسسه و همچنین رشته یا تخصص انتخابی متفاوت است. به طور کلی دوره‌های کارشناسی ارشد در کانادا دو نوع است.

حداقل نمره 100 برای آزمون دولینگو در مقطع کارشناسی ارشد الزامی است.

تحصیل دکتری در کانادا

برنامه‌های دوره دکتری در دانشگاه‌های کانادا بیشتر مبتنی بر پایان‌نامه تحقیقاتی است و 4 تا 6 سال طول می‌کشد. به طور کلی، برنامه‌های دکتری کانادا بیشتر از اینکه با تحصیل دکتری در ایالات متحده آمریکا منطبق باشد، با انگلستان منطبق است. برنامه PhD در کانادا متمرکز بر تحقیق است.

تحصیل فوق دکتری در کانادا

دوره تحصیل فوق دکتری در کانادا که دوره‌ای صد در صد پرژوهشی و تحقیقاتی است، حداکثر 5 سال به طول می‌انجامد. پژوهشگران خارجی در مقطع فوق دکتری در کشور کانادا علاوه بر انجام مطالعات به صورت گسترده در پژوهشگاه‌های این کشور، مشمول دریافت حقوق نیز می‌شوند.

هزینه های مربوط تحصیل در کانادا

در مقایسه با سایر کشورها، هزینه تحصیل در کانادا مقرون به صرفه است. دانشگاه های کانادا از دانشجویان بین المللی خود هزینه بیشتری دریافت می کند. احتمالاً برای پوشش شهریه سالانه برای تحصیل در کانادا به 20000 تا 30000 دلار کانادا نیاز خواهید داشت. این محدوده یک میانگین است و بسته به دانشگاه و دوره تحصیلی که در آن ثبت نام کرده اید متفاوت خواهد بود. هزینه های مسکن، غذا و سایر هزینه های زندگی به شهر زندگی و نیازهای شما بستگی دارد، اما تخمین 15000 دلار کانادا در سال غیر معمولی نیست.

به طور متوسط هزینه شهریه لیسانس برای تحصیل در کانادا سالانه از 550 تا 30000 دلار کانادا متغیر است. دوره های لیسانس پزشکی، مهندسی و علوم اجتماعی جزو پرهزینه ترین ها برای لیسانس تحصیل در کانادا هستند. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا از 1075 دلار تا 65000 دلار کانادا در هر سال، متغیر است. پرهزینه ترین مدارک کارشناسی ارشد برای تحصیل در کانادا بازرگانی، مهندسی، علوم کامپیوتر و حقوق هستند.

شرایط تحصیل در کانادا

هر دانشجوی خارجی برای ورود به کانادا، باید مدرک مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشد. برای زبان انگلیسی آزمون آیلتس ارجحیت دارد اما برخی موسسات آزمون پیشرفته کمبریج اینگلیش «Cambridge English: Advanced» و تافل را هم می‌پذیرند. (آدرس سفارت کانادا)
برای زبان فرانسه، می‌توانید DALF، DELF یا TCF را انتخاب کنید، هرچند آزمون TEF متداول‌ترین گزینه است. با شروع سال تحصیلی 2024، و با توجه به شرایط تعطیلی بسیاری از مراکز آزمون آیلتس تحت تاثیر شرایط کرونا، بسیاری از مراکز آموزشی کانادا مدرک آزمون آنلاین دولینگو را نیز قبول میکنند. از این نظر و بر اساس قوانین جدید سال 2024کانادا دانشجویان میتوانند با هزینه مناسب تر و بصورت آنلاین مدرک زبان مورد قبول دانشگاه را ارائه دهند.

مدرک زبان برای تحصیل در کانادا

هر دانشجوی خارجی برای ورود به کانادا، باید مدرک مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشد. برای زبان انگلیسی آزمون آیلتس ارجحیت دارد اما برخی موسسات آزمون پیشرفته کمبریج اینگلیش «Cambridge English: Advanced» و تافل را هم می‌پذیرند. (آدرس سفارت کانادا)
برای زبان فرانسه، می‌توانید DALF، DELF یا TCF را انتخاب کنید، هرچند آزمون TEF متداول‌ترین گزینه است. با شروع سال تحصیلی 2024، و با توجه به شرایط تعطیلی بسیاری از مراکز آزمون آیلتس تحت تاثیر شرایط کرونا، بسیاری از مراکز آموزشی کانادا مدرک آزمون آنلاین دولینگو را نیز قبول میکنند. از این نظر و بر اساس قوانین جدید سال 2024کانادا دانشجویان میتوانند با هزینه مناسب تر و بصورت آنلاین مدرک زبان مورد قبول دانشگاه را ارائه دهند.

هزینه دوره های زبان در کانادا

هزینه دوره های زبان در کانادا به عنوان بخش مهمی که در پروسه مهاجرت باید مورد توجه قرار گیرد، به شرح ذیل است.
استان نوع مدرسه تعداد جلسات هزینه دوره
کلگری فرانسوی 12 هفته 3446 دلار کانادا
کبک فرانسوی 12 هفته 3570 دلار کانادا
استان نوع مدرسه تعداد جلسات هزینه دوره
تورنتو انگلیسی 12 هفته 3515 دلار کانادا
ونکوور انگلیسی 12 هفته 4083 دلار کانادا
دوره‌های فشرده زبان دوره‌های غیر فشرده به همراه تعیین مکان‌هایی برای اقامت متقاضیان
5900 الی 6000 دلار کانادا 300 الی 350 دلار کانادا
«هزینه‌ها به‌صورت هفتگی دریافت می‌شود.»

برترین دانشگاه های کانادا

معرفی برترین دانشگاه ها برای تحصیل در کانادا

دانشگاه
رتبه بندی جهانی QS 2023
رتبه بندی در کانادا 2023
شهر
دانشگاه تورنتو
26
1
تورنتو
دانشگاه مک گیل
27
2
مونترال
دانشگاه بریتیش کلمبیا
46
3
ونکوور
دانشگاه مونترال
111
4
مونترال
دانشگاه آلبرتا
126
5
ادمونتون
دانشگاه
رتبه بندی جهانی QS 2023
رتبه بندی در کانادا 2023
شهر
دانشگاه مک مستر
140
6
همیلتون
دانشگاه واترلو
149
7
واترلو
دانشگاه غرب
170
8
لندن (کانادا)
دانشگاه اتاوا
230
9
اتاوا
دانشگاه کلگری
235
10
کلگری

بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا

مهندس نفت

دندانپزشکی

خلبانی

روانپزشکی

آسیب‌شناس قانونی

بازاریابی

مدیریت مالی

مهندسی سازه

معمار

علوم انرژی‌های تجدیدپذیر

پزشکی

مهندسی هسته‌ای

مهندسی نرم افزار

داروسازی

مدیریت منابع انسانی

حسابداری

تجارت و بازرگانی

روزنامه‌نگاری

رسانه

رشته های پر درآمد در کانادا

دندانپزشکی

خلبانی خطوط هواپیمایی

مهندسی صنایع

مشاور فروش

مهندسی برق

روانشناسی

فناوری اطلاعات

داروسازی

هنر

مهندسی معماری

پرستاری

مکانیک

حقوق

MBA

معماری

ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

معمولا دلیل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا این است که دانشجو یک دلیل خوب برای متقاعد کردن افسر ویزا را ارائه نداده است. شهروندان کشورهای مورد نیاز ویزا، باید اطمینان حاصل کنند که یک درخواست قوی آماده کنند تا افسر ویزا را متقاعد کنند که کاندیدای خوبی برای ویزای دانشجویی کانادا هستند. اغلب دلایل رد ویزای تحصیلی کانادا می توان شامل موارد زیر باشد:

عدم اثبات ثبات مالی: مقامات ممکن است متوجه شوند که شما از نظر مالی تامین نیستید و نمی توانید در حین تحصیل در کانادا از خود حمایت کنید.

نامه پذیرش معتبر: برای درخواست مجوز تحصیلی معتبر، باید ثابت کنید که نامه پذیرش را از یک موسسه آموزشی ثبت شده در کانادا دریافت کرده اید. همچنین باید تمام الزامات دوره تحصیلی را داشته باشد.

نمره آیلتس یا تافل: چه تحت برنامه SDS، PNP یا SPP باشید، برای اثبات مهارت زبان به حداقل نمره آیلتس یا تافل نیاز دارید. داوطلب باید حداقل نمره آیلتس یا تافل را که در این برنامه ها تنظیم شده است، برای دریافت ویزای دانشجویی کسب کند.

تغییر برنامه تحصیلی: اگر برنامه تحصیلی انتخابی شما با سوابق تحصیلی یا تجربه کاری گذشته شما مطابقت ندارد، می توانید در این مورد مورد سوال قرار بگیرید. در این صورت باید بتوانید توضیح دهید که چرا رشته تحصیلی خود را تغییر می دهید.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

آیا امکان تحصیل در کانادا بدون مدرک آیلتس وجود دارد؟

دانشگاه های کانادا عوامل مختلفی را برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبانی که به دنبال پذیرش هستند، اتخاذ می کنند. تحصیل در کانادا بدون آیلتس امکان پذیر است، زیرا شما واجد شرایط لازم برای مهارت زبان جایگزین مشخص شده توسط دانشگاه انتخابی خود هستید. اولین قدم ساده این است که شرایط ورود دانشجویان بین المللی به دانشگاهی که می خواهید به آن بروید را بررسی کنید. در حالی که برخی از دانشگاه‌های برتر آیلتس را ترجیح می‌دهند، بسیاری دیگر مدارک مختلف ارزیابی زبان انگلیسی، از جمله تافل یا Duolingo را نیز می‌پذیرند.

تافل، آیلتس، CAL و PTE از مجموع آزمون‌های زبان مورد قبول دانشگاه‌های کانادا است. تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان عملا امکان‌پذیر نیست. مدرک آزمون دولینگو و آزمون CAEL معیار اصلی برای پذیرش دانشجو در کانادا نیست. به این معنی که دانشگاه‌های درخواست‌کننده این دو آزمون زبان بسیار محدود هستند. هر یک از دانشجویان ملزم به ارائه حداقل یک مدرک زبان (انگلیسی یا فرانسوی) هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر جدول ذیل را مطالعه کنید.

آزمون زبانکارشناسیکارشناسی ارشددکتری و فوق دکتری
آزمون PTE506565
آزمون CAEL70__
آزمون تافل798690
آزمون آیلتس6.56.57.0

کار حین تحصیل در کانادا

اکثر دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند تا 20 ساعت در هفته و در طول تعطیلات برنامه ریزی شده تمام وقت بدون مجوز کار کنند. راه های زیادی برای کار حین تحصیل در کانادا وجود دارد. کار در داخل دانشگاه، کار خارج از دانشگاه و دوره های کارآموزی. کار خارج از دانشگاه به معنای کار کردن برای هر کارفرمای خارج از دانشگاه یا کالج است. کار در دانشگاه به معنای کار کردن برای هر کارفرمایی در دانشگاه یا پردیس کالج است، مانند کار کردن برای خود دانشگاه یا کالج، برای یکی از اعضای هیئت علمی (مثلاً به عنوان دستیار پژوهشی)، برای خودتان (خوداشتغالی، کار در محوطه دانشگاه)، برای یک سازمان دانشجویی، یا برای یک پیمانکار خصوصی که خدماتی را در محوطه دانشگاه ارائه می دهد، به عنوان مثال یک باشگاه ورزشی یا رستوران.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که حتی اگر قصد دارید در حین تحصیل در کانادا کار کنید، همچنان باید منابع مالی کافی را هنگام درخواست مجوز تحصیل نشان دهید. درآمدهای آتی پیش بینی شده برای نشان دادن منابع مالی کافی نخواهد بود، بنابراین این واقعیت که ممکن است در حین تحصیل در کانادا قصد کار داشته باشید، شرط اثبات توانایی مالی قبل از ورود به کانادا را برآورده نمی کند. قبل از اینکه بتوانید در حین تحصیل در کانادا شروع به کار کنید، دریافت SIN یک شرط کلیدی است. اگر برنامه تحصیلی شما کمتر از شش ماه طول بکشد نمی توانید در کانادا کار کنید، مگر اینکه مجوز دیگری برای کار داشته باشید. دستمزد یا حقوق برای کار حین تحصیل در کانادا به مهارت های شما و همچنین کارفرمای شما بستگی دارد. حداقل دستمزد بسته به استان متفاوت است.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده نرخ بیکاری در کانادا در سال 2023 تنها 5 درصد گزارش شده است. بر اساس قوانین امکان کار دانشجویی حین تحصیل در کانادا وجود دارد. به استثناء ایام تعطیل که دانشجویان مجاز به کار تمام وقت هستند، در طول ایام هفته هر دانشجو می‌تواند بیرون از محیط دانشگاه حداکثر 20 ساعت (نیمه وقت) کار کند. دانشجویان ضمن کار حین تحصیل در کانادا می‌توانند تا 50 دلار به ازای هر ساعت دستمزد دریافت کنند.

کار پس از تحصیل در کانادا (PGWP)

مجوز کار بعد از فارغ‌التحصیلی در کانادا یا PGWP نوعی ویزای کانادا است که دانشجویان واجد شرایط دریافت آن هستند. مجوز کار پس از تحصیل در کانادا در صورتی صادر می‌شود که دانشجو پیشنهادی از کارفرما یا شرکت کانادایی (برای کار تمام وقت) دریافت کند. اعتبار مجوز با توجه به طول دوره تحصیلی تعیین می‌شود.

اعتبار مجوز تحصیل در کانادا اولین و مهم‌ترین فاکتور در پروسه اخذ مجوز کار پس از فارغ التحصیلی است. دانشجویان خارجی هم‌چنین می‌توانند به واسطه این برنامه موفق به اخذ ویزای کار آزاد در کانادا شوند. این مجوز، open work permit نامیده می‌شود.

هزینه زندگی در کانادا 2024

هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟ آیا هزینه زندگی در انتاریو و تورنتو یکسان است؟ در حالی که هزینه زندگی در کانادا برای افراد مختلف، کاملا متفاوت است، میانگین هزینه زندگی برای یک فرد مجرد 736 دلار در ماه تخمین زده می‌شود. در حالی که میانگین هزینه‌ها برای یک خانواده 4 نفره 2323 دلار خواهد بود. این هزینه‌ها بدون در نظر گرفتن اجاره خانه تعیین شده است. برای زندگی راحت در کانادا به چقدر پول نیاز دارید؟

شهر

یک نفر

4 نفر

(خانواده)

تورنتو

3551 دلار

6144 دلار

ونکوور

3445 دلار

5955 دلار

اتاوا

2822 دلار

5,329 دلار

مونترال

2,384 دلار

4799 دلار

کلگری

2449 دلار

5,110 دلار

هالیفاکس

2,377 دلار

4698 دلار

کبک

1871 دلار

4126 دلار

هزینه زندگی در انتاریو نسبت به سایر استان‌های کانادا بیشتر است. بیمه مسکن در این استان به 215 دلار در ماه می‌رسد و هزینه بیمه خودرو نیز بیش از 155 دلار است. بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه و رهن، زندگی در انتاریو نیازمند درآمدی بیش از 2244.46 دلار به‌صورت ماهانه است.

مدارک اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

دیپلم

اطلاعات هویتی و محل سکونت مربوط به قیم قانونی (کاستودین)

اسکن پاسپورت معتبر

اسکن ریزنمرات و کارنامه تحصیلی (حداقل 3 سال آخر تحصیل در ایران)

اطلاعات مورد نیاز جهت تکمیل اپلیکیشن.

کالج

اسکن پاسپورت

اسکن ریزنمرات تحصیلی به همراه کارنامه دبیرستان که ترجمه شده باشد.

اطلاعات مورد نیاز جهت تکمیل اپلیکیشن

کارنامه زبان (باید اسکن شود)

کارشناسی

اسکن پاسپورت

ترجمه مدارک تحصیلی

مدارک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی

توصیه‌نامه

انگیزه نامه

رزومه تحصیلی و شغلی

اطلاعات تکمیلی برای اپلیکیشن

کارشناسی ارشد

اسکن پاسپورت

توصیه نامه

انگیزه نامه

مدارک آزمون زبان

اسکن کارنامه تحصیلی و مدارک آخرین مقطع تحصیلی

اطلاعات ضروری جهت تکمیل اپلیکیشن

دکتری

اسکن پاسپورت

پروپوزال

مقاله منتشر شده در مجلات معتبر خارجی

انگیزه نامه

توصیه نامه

اسکن کارنامه زبان

اسکن مدارک تحصیلی قبلی

رزومه تحصیلی و شغلی

اسکن مدارک آزمون زبان انگلیسی

تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا

کالج های کانادا

کانادا دو گزینه تحصیلی پس از متوسطه را برای دانشجویان ارائه می دهد: دانشگاه و کالج. کیفیت آموزش در هر دو گزینه کالج و دانشگاه از استانداردهای بالایی برخوردار است. در کانادا معمولاً کالج‌ها برنامه‌های متفاوتی نسبت به دانشگاه‌ها دارند. کالج‌ها بیشتر از دانشگاه‌ها شغل محور هستند. این بدان معنی است که آنها آموزش عملی ارائه می دهند. به طور کلی، دوره های سرتیفیکیت 1 سال یا کمتر است و دوره های دیپلم 2 یا 3 سال است. کالج ها همچنین دارای آموزش های پیش از تجارت و کارآموزی، آموزش زبان و ارتقاء مهارت ها هستند.  اگر به دنبال افزایش مهارت های مناسب برای شغل خود هستید، درخواست برای کالج برای تحصیل در کانادا بهتر است.

دانشگاه های کانادا

دانشگاه ها مؤسساتی هستند که می توانند مدرک اعطا کنند. همه دانشگاه ها دارای مدرک لیسانس هستند و بسیاری از آنها دارای برنامه های فارغ التحصیل (کارشناسی ارشد و دکترا) نیز هستند. اگرچه آنها از وزارت آموزش بودجه دریافت می کنند، اما هر دانشگاه خودگردان است و برنامه ها، پذیرش و هیئت علمی را خود تنظیم می کند. به طور کلی کالج ها در کانادا برنامه های دیپلم را ارائه می دهند و دوره تحصیلی کوتاه تری دارند در حالی که دانشگاه های کانادا طیف متنوعی از برنامه ها را در UG، PG و Ph.D ارائه می دهند. مدت زمان تحصیل در کانادا بستگی به دوره آموزشی دارد.

شرایط گپ تحصیلی برای کانادا

فاصله مطالعه یا گپ تحصیلی، دوره بین آخرین مطالعات شما و مطالعات آینده است. مثلا اگر شما در سال ۲۰۱۹ فارغ‌التحصیل شده‌اید و می‌خواهید برای پذیرش در سال 2024 اقدام کنید. در اینجا، شما حدود سه سال گپ تحصیلی دارید. سیستم آموزشی کانادا به دانش‌آموزان با گپ یا فاصله های تحصیلی اجازه می‌دهد که بتوانند برای تحصیل در کانادا اقدام کنند.

گپ تحصیلی برای دانشجویان متقاضی در مقاطع کارشناسی و دیپلم ۲ سال و دانشجویان متقاضی مقاطع کارشناسی ارشد تا ۵ سال مجاز است. کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا به اندازه کافی انعطاف‌پذیر هستند. ارائه مدارک اضافی و دلایل معتبر برای فاصله تحصیلی ضروری است. اگر تجربه کاری دارید، می‌توانید آن را به کالج، دانشگاه یا افسر مهاجرت نشان دهید تا شکاف تحصیلی خود را توجیه کنید. مدارک مورد نیاز برای توجیه و پذیرش گپ تحصیلی کانادا عبارت‌اند از:

فیش دستمزد

نامه انتصاب

نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر

مدرک دیپلم

گواهی یا سایر مدارک مربوط به مهارت و تخصص ویژه

آزمون‌های ورودی تحصیل در کانادا

شرکت در آزمون‌های ورودی تحصیل در کانادا به استثناء آزمون MCAT برای متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در کانادا را دارند، برای دانشجویان سایر رشته‌ها الزامی نیست. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که ارائه مدرک GRE یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش شانس پذیرش از دانشگاه‌های کانادا است.

تحصیل دندانپزشکی در کانادا منوط به به شرکت در آزمون DAT است. متقاضیان این رشته تحصیلی در کانادا هم‌چنین باید مدرک کارشناسی خود را در یکی از رشته‌های تجربی مانند شیمی یا فیزیک گرفته باشند. شرکت در بورداگزم (board exam) NDEB برای این گروه از متقاضیان نیز الزامی است.

تحصیل در کانادا در رشته های دوگانه

اگر متقاضی تحصیل در کانادا در رشته های دوگانه هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا با دانشگاه‌های ارائه دهنده مدرک مشترک یا مدرک دوگانه آشنا شوید. یکی از مزایای کلیدی تحصیل در رشته‌های دوگانه کانادا، صرفه‌جویی در زمان و افزایش دانش و مهارت‌های تخصصی در دو زمینه مختلف است.

5 دانشگاه‌ ارائه دهنده مدرک دوگانه در کانادا

دانشگاه

برنامه‌های مدرک دوگانه

دانشگاه مک گیل

·        MBA / حقوق

·        MD/MBA

دانشگاه آلبرتا

·        MBA/MD تمام وقت

·        MBA تمام وقت / کارشناسی ارشد مطالعات کتابداری و اطلاع رسانی

·        MBA تمام وقت / کارشناسی ارشد مهندسی

·        MBA تمام وقت / کارشناسی ارشد کشاورزی

·        MBA تمام وقت / کارشناسی ارشد جنگلداری

دانشگاه بریتیش کلمبیا

·        JD/MBA

دانشگاه تورنتو

·        کارشناسی ارشد امور جهانی (MGA) / MBA

·        JD/MBA

دانشگاه کرنل

·        MBA اجرایی آمریکا

تحصیل در کانادا از طریق رشته های co-op

دوره‌های co-op یا کوآپ در کانادا (صرفا شامل برخی رشته‌ها می‌شود) امتیازی برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی کار در کانادا (تمام وقت) است. تحصیل در کانادا از طریق رشته های co-op این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند که ماهانه درآمدی بیش از 1.365 دلار کانادا را به‌دست آورند. طول دوره‌های co-op متغیر است و حداکثر 1 سال خواهد بود. در جدول ذیل به برخی از رشته‌های دوره co-op در کانادا اشاره می‌کنیم.
علوم تغذیه تربیت بدنی مدیریت
مدیریت تجارت مدیریت بازرگانی ریاضیات
حسابداری مهندسی محیط زیست فیزیولوژی ورزشی
مهندسی عمران بازایابی جهانگردی
خلبانی مهندسی کامپیوتر حقوق

اقامت پس از تحصیل در کانادا

اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا منوط به واجد شرایط بودن برای دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی است. مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی برای فارغ‌التحصیلان موسسات معتبر کانادایی صادر می‌شود که حداقل در برنامه تحصیلی به مدت 8 ماه شرکت کرده باشند. این مجوز حداکثر تا 3 سال معتبر خواهد بود.

اخذ شهروندی کانادا

به عبارت دیگر هر یک از متقاضیانی که حداقل به مدت 3 سال در کانادا مشغول تحصیل بوده باشند یا طی این مدت سابقه کار در کانادا را کسب کرده باشند، واجد شرایط دریافت اقامت دائم خواهند بود. البته اخذ شهروندی کانادا منوط به طی شدن 5 سال زمان از تاریخ اخذ اقامت این کشور است.

7 دلیل برای تحصیل در کانادا 2024

دانشجویان بین‌المللی منبع درآمد مهمی برای اقتصاد کانادا محسوب می‌شوند. بسیاری از مطالعات و داده‌های تجربی به وضوح تأثیر حضور دانشجویان بین‌المللی بر رشد اقتصادی کانادا را نشان می‌دهد. دانشجویان خارجی همچنین سهم قابل توجهی در نوآوری و توسعه دانش در این کشور دارند.

  • فرصت‌های کاری: کانادا فرصت‌های کاری مختلفی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. در طول تحصیل، ممکن است واجد شرایط کار پاره وقت در دانشگاه یا خارج از دانشگاه‌های کانادا برای کسب تجربه‌های ارزشمند و کمک به تامین مخارج زندگی خود شوید. پس از فارغ‌التحصیلی نیز ممکن است واجد شرایط دریافت اجازه کار پس از تحصیل در کانادا شوید.
  • صحبت به زبان انگلیسی: کانادا دو زبان رسمی دارد. فرانسوی و انگلیسی. اگرچه این کشور به دلیل داشتن تعداد زیادی تبعه فرانسوی زبان در سراسر جهان مشهور است (بیش از 10.4 میلیون نفر می‌توانند به زبان فرانسوی صحبت کنند)، اما اکثریت قریب به اتفاق جمعیت کانادا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.
  • کیفیت زندگی بسیار بالا: کانادا همواره به عنوان یکی از امن‌ترین و مرفه‌ترین کشورهای جهان شناخته شده است. بر اساس رتبه‌بندی کیفیت زندگی US News و World Report [ii] کانادا در رتبه سوم جهان قرار دارد. شایان ذکر است که این کشور در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی دانشجویان بین‌المللی یعنی آلمان، استرالیا، نیوزیلند، بریتانیا و ایالات متحده که به ترتیب در رتبه‌های هفتم، نهم، دهم، دوازدهم و بیست و یکم قرار می‌گیرند، عملکرد بسیار بهتری دارد.
  • مسیر روشن برای اخذ اقامت دائم و شهروندی: برخلاف کشورهایی مانند بریتانیا، استرالیا، نیوزلند و ایالات متحده، مسیر مشخصی برای اخذ اقامت دائم در کانادا وجود دارد. پس از اتمام تحصیلات در کانادا، یک دانشجوی بین‌المللی مجاز به اخذ مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی است. البته در صورت برآورده شدن چند شرط مهم. حفظ وضعیت دانشجویی تمام وقت در کانادا و تکمیل برنامه تحصیلی در یک موسسه واجد شرایط به مدت حداقل 8 ماه. علاوه بر روش اخذ مجوز کار، دو روش رایج دیگر نیز برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی اخذ اقامت دائم در کانادا، از طریق سیستم اکسپرس اینتری و کلاس تجربه کانادایی وجود دارد.
  • آموزش با کیفیت بالا: کانادا میزبان بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های فنی است. دانشگاه‌های کانادا در سطح جهانی شناخته شده هستند و طیف وسیعی از برنامه‌های دانشگاهی را ارائه می‌دهند. دانشگاه تورنتو رتبه اول بین دانشگاه‌های کانادا و رتبه هجدهم در فهرست بهترین دانشگاه‌های جهان را دارا است. دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز دومین دانشگاه برتر کانادا شناخته می‌شود. 
  • تنوع فرهنگی: کانادا جامعه‌ای مدرن، امن و دارای تنوع فرهنگی است. هم در جامعه و هم در کلاس‌های درس. در کانادا بیش از 250 نوع نژاد و قومیت در کنار هم زندگی می‌کنند. بیش از 200 زبان و گویش زنده جهان و بیش از 70 زبان بومی نیز در این کشور وجود دارد.
  • شرایط تحصیل مقرون به صرفه: امکان دسترسی به انواع بورسیه‌های تحصیلی یا فرصت‌های شغلی برای کمک به پرداخت هزینه تحصیل در کانادا وجود دارد. هم‌چنین امکان شرکت در بسیاری از برنامه‌ها برای کسب تجربه عملی به صورت کارآموزی نیز مهیا است. اکثر دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط کار در طول تحصیل هستند و می‌توانند پس از تحصیل مجوز کار کانادا را دریافت کنند.

فرصت‌های کاری

صحبت به زبان انگلیسی

کیفیت زندگی بسیار بالا

مسیر روشن برای اخذ اقامت دائم و شهروندی

آموزش با کیفیت بالا

شرایط تحصیل مقرون به صرفه

تنوع فرهنگی

بیمه سلامت برای تحصیل در کانادا

دانشجویان موظف به داشتن بیمه سلامت برای تحصیل در کانادا هستند. نداشتن بیمه باعث ایجاد اختلال در روند تحصیل می‌شود. شرایط بیمه‌نامه دانشجویی در استان‌های مختلف کانادا یکسان نیست. به همین دلیل ممکن است دانشجویان در یک استان تحت بیمه درمانی موسسه یا دانشگاه قرار گیرند که در این صورت نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهند داشت. در غیر این صورت دانشجو موظف به انتخاب بیمه‌نامه خصوصی با پرداخت هزینه (به صورت شخصی) خواهد بود.

جمع‌بندی

41 درصد از کارفرمایان به دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند حقوق بیشتری می‌دهند. بنابراین، میلیون‌ها دانشجو از سراسر جهان مشتاق تحصیل در کانادا هستند. کانادا یکی از مقاصد پیشرو برای تحصیل است که برنامه‌های آموزشی پیشرفته و درجه یک را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.

دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا علاوه بر مجوز تحصیل به ویزای دانشجویی کانادا نیاز دارند. فرآیند درخواست و دریافت ویزای تحصیلی یا مجوز تحصیلی کانادا پس از اطمینان از پذیرش در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) آغاز می‌شود. طبق آمار منتشر شده توسط IRCC (مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) حدود 640000 دانشجوی بین‌المللی در حال حاضر در کانادا مشغول تحصیل هستند و ویزای دانشجویی کانادا را دریافت کرده‌اند.

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد؟

تحصیل رایگان در کانادا به مفهوم کلی امکان‌پذیر نیست. به عبارت دیگر دانشجویان بین‌المللی در صورتی که موفق به اخذ فاند، بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه‌های تحصیل شوند، امکان تحصیل رایگان در کانادا را خواهند داشت.

امکان اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل در کانادا وجود دارد؟

دانشجویانی که حداقل 3 سال در کانادا تحصیل کرده باشند و در طول این مدت به صورت مداوم در کانادا حضور داشته باشند، می‌توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند. البته علاوه بر این دوره 3 ساله باید 2 سال دیگر نیز در کانادا زندگی کنند.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل در کانادا در هر مقطع برای هر رشته و برنامه تحصیلی کاملا متغیر است. هزینه تحصیل پزشکی در کانادا سالانه بیش از 28 هزار دلار برآورد می‌شود. در حالی که هزینه تحصیل در رشته‌های علوم انسانی، مدیریت و کسب و کار سالانه 24 هزار دلار است. برای اطلاع دقیق از هزینه‌ها به متن مقاله مراجعه کنید.

آیا امکان کار حین تحصیل در کانادا نیز وجود دارد؟

بله. دانشجویان بین‌المللی این امکان را دارند که علاوه بر تحصیل در کانادا به صورت نیمه وقت و تمام وقت (در روزهای تعطیل) به کار در بیرون از محیط دانشگاه مشغول شوند.

بهترین بورسیه‌های تحصیل در کانادا کدام است؟

اخذ بورسیه و فاند تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی تحت شرایط بسیار خاصی امکان‌پذیر است. این در حالی است که دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکتری شرایط ساده‌تری را برای دریافت فاند، کمک هزینه و بورسیه‌های تحصیلی کانادا دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه به متن مقاله مراجعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
50 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محبوب

سلام وقتتون بخیر من دانشجوی مهندسی شیمی در مقطع ارشد هستم و تا چند ماه دیگه آیلتس هم میگیرم مینونم برای کانادا اقدام داشته باشم؟

شروین

سلام من دانشجوی دکتری هستم و فقط پایانامه ام مانده من برای دکتری مجدد اقدام کنم یا راه دیگری وجود دارد؟

علی

سلام برای پسری با 29 سال سن و داشتن مدرک فوق دیپلم عمران و داشتن 18 سال سابقه گیتار زدن و 8 سال تدریس گیتار و داشتن البوم شخصی و فعالیت در گروه و داشتن البوم گروهی می تونه برای بورس تحصیلی در کانادا اقدام کنه؟ اگر اره کدام دانشگاه و چطور؟ و به این نکته اگاه هستیم که نمره ایلتس بالا نیاز هست ممنون میشم راهنمایی کنید

آتوسا

تحصیل رایگان و یا گرفتن بورس چگونه امکان دارد؟

حسین

پدیزش برای لیسانس چند سال است؟

مریم

سلام. وقت بخیر. ببخشید برای پذیرش داروسازی در کانادا محدودیت سنی وجود داره؟

شیرین

در مورد ادامه ی تحصیل بصورت تخصص پزشکی برای فردی که پزشک عمومی است کجا میتونم اطلاعات کسب کنم؟

محمد جاوید

سلام من دربخش مهندسی لسانس دارم باداشتن 7.2 نمره آیلتس چگونه میتوانم اپلای کنم

محمدی

شما برای پست داک هم اقدام می کنین؟

کسری

برای پذیرفته شدن در دانشگاه های کانادا در مقطع فوق لیسانس در رشته مهندسی صنایع
حداقل بالای چند باید معدل کارشناسی داشت؟

کیانا

سلام وقت بخیر. هدف تحصیل در کانادا رو دارم. میشه بگید باید چکار کنم؟از کجا شروع کنم؟

حمید رضا

شهربه دانشگاههای کانادا چقدره؟

سادات

با سلام در مورد ویزای استارت آپ اطلاعات میدید لطفا

کتایون

سلام وقتتون به خیر باشه
حداقل هزینه های زندگی برای یک زوج در کانادا چقدره؟؟؟

Shima

سلام میتونم شرایط تحصیل دکترا تو کانادا رو بدونم

Sahand

آیا گپ تحصیلی بیشتر از ۳ سال برای کانادا مهمه؟

Sana

آیا گپ تحصیلی بیشتر از ۳ سال برای کانادا مهمه؟

سیمین

من کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد و ارشد از ادبیات انگلیسی از دانشگاه سراسری دارم یک کنفرانس داخلی هم دارم و در حال خواندم ایلتس هم هستم،شانسی برای گرفتن پذیرش دکترا دارم؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام واحترام ، همانطور که می دانید تحصیل در کانادا مقوله ی نسبتا پیچیده و زمانبر می باشد اما در صورتی که مدارک لازم برای اخذ پذیرش از جمله مدارک تحصیلی ، معدل قابل قبول ، مدرک زبان و رزومه و انگیزه نامه داشته باشید می توان به اخذ پذیرش برای شما دوست عزیز امیدواربود.

دیانا پارسا

میشه درمورد نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا کمی توضیح بدید؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام دوست عزیر گرفتن وقت سفارت کانادا به صورت اینترنتی و از طریق کارگزاری VFS در کشورهای ترکیه امارت و ارمنستان هستش در صورتی که تمایل دارید با شما قدم به قدم در این پروسه همراهیم ، می توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بیرید.

علی رضوی

می‌شه در مورد نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا توضیح بدین؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

باسلام و احترام گرفتن وقت سفارت کانادا از طریق مراکز وک آنکارا، استانبول و ابوظبی یکسان و مطابق با قوانین دولت کانادا است. اما انتخاب کشور مقصد برای انجام امور انگشت نگاری می تواند نسبت به شرایط شما متفاوت باشد.

نسیم

با سلام
برای گرفتن پذیرش از دانشگاه مک گیل چه نمره آیلتسی باید بگیرم؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام نسیم عزیز نمره مدنظر دانشگاه مک گیل برای دادن پذیرش به شما مدارک ایلتس و تافل می باشند که به ترتیب 6.5 به بالا و 95 می باشد.

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام مدارک لازم برای اخذ پذیرش نمره آیلتس 6.5 و یا تافل 86 به بالا به همراه مدارک تحصیلی و روزمه و انگیزه نامه می باشد که در صورت تمایل می توانید ار راهنمایی های کارشناسان ما بهره ببرید.02145131

داریوش صفایی

برای تحصیل دندونپزشکی در کشور کانادا چیکار باید کرد؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام و احترام داریوش عزیز سوال شما ببسیارکلی می باشد اما مدارک لازم برای ادامه تحصیل در مقطع دندانپزشکی معدل بالای 15 ، مدرک زبان، و انگیزه نامه قوی می باشد در صورتی که علاقه مندید تا شرایط شما در این زمینه بررسی بشه می توانید با موسسه تماس باشید

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام احترام دوست عزیز سوال شما بسیار کلی مباشد بنابراین خلاصه ای از وضعیت خود را در قالب فرم های ارزیابی رایگان پر کنید تا با توجه به مقطع تحصیلی شما اطلاعات رشته پزشکی در اختیار شما قرار داده شود.

Shayan

سلام وقت بخیر گپ تحصیلی برای ویزای کاری هم مهمه؟ یا فقط برای تحصیلی ؟ ۳ سال گپ ریسک ایجاد میکنه؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام ، گپ تحصیلی بیش از 3 سال برای انواع ویزاها مهمه اما برای ویزای کاری رزومه فعلی کاری شما دردرجه اول اهمیت قرارداد.

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام و روز بخیر گپ تحصیلی نهایت تا3 سال قابل توجیه می باشد و این موضوع برای انواع ویزا از جمله ویزای کاری بسیار مهم است.در صئرتی که تمایل دارید که اطلاعات دارید قبل از اقدام اطلاعات بیشتری دریافت نمایید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

Farzad

مبلغ تمکن مالی که به سفارت کانادا نشون میدیم چقدر باید باشه؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام واحترام مبلغ تمکن مالی که به سفارت نشان میدهید باید هزینه یک سال زندگی و تحصیل را به عنوان تمکن مالی به سفارت نشان دهید . در صورتی که مایل هستید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید می توانید با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.02145131

Farzad

آیا کسی که به عنوان همراه با دانشجو میره اجازه کار تمام وقت داره؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام و روز بخیر ، بله همراه اجازه کار تمام وقت دارد اما باید تمامی شرایط مقرر از جمله مدرک زبان را داشته باشند.

شمیم امیری

سلام، خواهر من دانشجوی کاناداست، می‌تونه برای من دعوت نامه بفرسته و اگر این امکان وجود داشته باشه من می‌تونم اونجا ادامه تحصیل بدم؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام واحترام شمیم عزیز بله این امکان وجود داد که شما بتوانید در کانادا ادامه تحصیل بدهید اما شرایط ادامه تحصیل برای فردی که با ویزای توریستی وارد خاک کشور کانادا می شود دارای جزییاتی می باشد که به شما پیشنهاد می شود تا با کارشناسان موسسه در تماس باشید.02145131

شکوفه

با سلام
آیا همراه باید مدرک زبان داشته باشد؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام به طور معمول برای انواع مهاجرت به کانادا الزام به داشتن مدرک زبان برای فرد همراه وجود دارد.

Ghazal

سلام وقتتون بخیر
برای گرفتن پذیرش دندانپزشکی از کانادا چه مدارکی لازمه؟
با تشکر

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام دوست عزیز از شرایط اولیه دریافت پذیرش دندانپزشکی در کانادا
مدرک دیپلم دبیرستان با نمرات بالای 15 به همراه مدرک زبان آیلتس یا تافل و همین طور معرفی‌نامه (توصیه‌نامه) می باشد البته برای اخذ پذیرش دندانپزشکی مدارک دیگری نیز نیاز است که می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر در این زمینه با کارشناسان موسسه در تماس باشید.02145131

کیوان

مشاوره میخواستم برای تحصیل در کانادا ولی ایران نیستم. چجوری باهاتون تماس بگیرم؟

مشاور موسسه کوه نور

با سلام دوست عزیر شما می توانید از طریق واتس اپ موسسه با شماره 09203308510 از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.