مهاجرت به اسپانیا کوه نور لوگو موسسه دانش گستر کوه نور
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بورسیه ایتالیا

همه چیز درباره اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

تقریباً بسیاری از کسانی که متقاضی تحصیل در ایتالیا هستند می‌توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا اقدام نمایند. چنانچه شما نیز یکی از این متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا هستید می‌توانید با اطلاعات دقیقی که در این مقاله وجود دارد همچون متقاضیان دیگر اقدام کنید. دولت ایتالیا از دانشجویان ایتالیایی و کسانی که در ایتالیا به‌طور دائم اقامت دارند حمایت کرده و علاوه بر این امکانات اخذ بورس تحصیلی ایتالیا را برای دانشجویان بین‌المللی نیز مهیا می‌سازد. امکان اخذ فاند تحصیلی ایتالیا برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و در هر رشته‌ای که در حال تحصیل هستند وجود دارد.

انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا

دانشجویان خارجی که شرایط لازم را دارند می‌توانند از بورسیه ایتالیا و کمک‌هزینه‌ها طبق سطح تحصیلی‌شان بعد از بررسی‌های مدارک موردنیاز استفاده کنند. ازجمله کمک‌هزینه‌هایی که دانشجویان دانشگاه‌های ایتالیا دریافت می‌کنند شامل بورس‌های تحصیلی، کمک‌هزینه مسکن، وام دانشجویی و کوپن غذای دانشگاه است. همچنین خدمات دیگری نیز به دانشجویان ارائه می‌شود مانند مشاوره، ورزش، فعالیت‌های فوق‌برنامه، حمل‌ونقل رایگان و سایر موضوعات عملی که این خدمات از طریق دفتر DSU اداره می‌شود. در ذیل به توضیح برخی از بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های ایتالیا خواهیم پرداخت:

بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه های تحصیلی دانشگاه بوکونی ایتالیا

دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در برنامه علوم دانشگاه بوکونی (Bocconi) می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا نیز استفاده کنند. یکی از کمک‌هایی که بورسیه تحصیلی بوکونی در ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی می‌تواند انجام دهد چشم‌پوشی کامل از شهریه است. دانشگاه بوکونی کمک‌هزینه تحصیلی اولین سال مقاطع کارشناسی ارشد را برای دانشجویان متقاضی برنامه‌های علمی ارائه می‌کند. بورسیه تحصیلی ایتالیا علاوه بر اینکه شرایط اقتصادی دانشجویان را در نظر می‌گیرد بلکه سطح علمی آنان را نیز موردتوجه قرار می‌دهد. میزان هزینه فاند تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی دانشگاه بوکونی 12.700 یورو است. دانشجویانی که می‌خواهند کمک‌هزینه بورسیه تحصیلی بوکونی در ایتالیا را دریافت کنند باید تقاضانامه آنلاین را تکمیل کنند و در مهلت تعیین‌شده آن را ارسال کنند. تقاضاهایی که فرستاده‌شده است با تأخیر برای مرحله بعد گذاشته می‌شود. کمیسیون تصمیم‌گیری غیرقابل‌انکار و نهایی بورس‌های تحصیلی را در اختیار افراد قرار می‌دهند.بررسی در ابتدا بر اساس نیاز مالی دانشجو صورت می‌گیرد، بااین‌وجود دستاوردهای دانشگاهی متقاضی موردتوجه قرار می‌گیرد. پرونده‌ای که به دفتر پذیرش ارسال شده است کاملاً موردبررسی قرار می‌گیرد.

بورس تحصیلی بوکونی در ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی به‌صورت خودکار برای سال دوم برای دانشجویان خارجی تمدید می‌شود. اگر دانشجویی در ترم گذشته پیشرفت تحصیلی داشته باشد می‌تواند برای ترم‌های بعد نیز فاند تحصیلی بوکونی را اخذ نماید. بورسیه تحصیلی ایتالیا برای دوره‌های ارائه شده: دوره‌های کارشناسی دانشگاه‌های دولتی ایتالیا (هر ساله تمدید می‌گردد)، دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایتالیا؛ دوره‌های کارشناسی ارشد (سطح I و II)؛ دوره‌های آموزشی دکتری؛ دوره‌های تخصص؛ دوره‌های تحقیقات تحت نظارت علمی؛ دوره‌های آموزش عالی در دانشگاه‌های هنر، موسیقی و رقص ایتالیا (AFAM)؛ دوره‌های پیشرفته زبان و فرهنگ و علاوه بر این دوره‌های ایتالیایی به‌عنوان زبان دوم این بورسیه‌ها اختصاص می‌یابد.

بورسیه تحصیلی ایتالیا UNIPV

دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد که برای ادامه تحصیل از کشورهای درحال‌توسعه به ایتالیا مهاجرت می‌کنند می-توانند از بورسیه تحصیلی ایتالیا UNIPV برای کشورهای درحال‌توسعه استفاده کنند.

بورسیه تحصیلی ایتالیا CICOPS

کمیته فنی- علمی CICOPS در سال 96 میلادی پروژه‌ای را برای بورسیه تحصیلی ایتالیا با هدف پرورش همکاری پژوهشی بین دانشگاهی از کشورهای در حال پیشرفت و دانشگاه پاویا را مورد تائید قرار داد. بورس تحصیلی ایتالیا برای جوانان و بزرگ‌سالان از دانشگاه‌های کشورهای در حال پیشرفت و یا اعضای مرکزهای مهم تحقیقی و سازمان‌های بین‌المللی در زمینه مطالعات عرضه می‌شود.

بورسیه تحصیلی EDISU

علاوه بر دانشجویان اتحادیه اروپا، برخی دانشجویان بین‌المللی که در یکی از دانشگاه‌های پیمونت در یک دوره تمام وقت کارشناسی، کارشناسی ارشد، اخذ مدرک کارشناسی ارشد یک دوره‌ای و دوره‌های دکتری ثبت‌نام شده‌اند می‌توانند در صورت داشتن شایستگی و الزامات اقتصادی این رقابت برای اخذ بورسیه تحصیلی EDISU اقدام نمایند. همچنین دانشجویانی که برای مدرک لیسانس ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند برای این بورسیه درخواست دهند.

بورسیه‌ تحصیلی دانشگاه پادووا ایتالیا

دانشجویانی که کم‌درآمد هستند می‌توانند از طریق دانشگاه پادووا از بودجه‌های منطقه‌ای برای تأمین هزینه‌هایشان بهره ببرند. بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه پاددوا ایتالیا را علاوه بر دانشجویان ایتالیایی، دانشجویان بین‌المللی که دارای سابقه دانشگاهی خوب هستند نیز می‌توانند استفاده کنند. بخشی از این بورسیه را پول و بخشی دیگر را خدماتی مانند غذا و محل اسکان در برمی‌گیرد.

بورسیه‌ دانشگاه پلی‌تکنیک تورینو ایتالیا

بورسیه‌های بین‌المللی دانشگاه پلی‌تکنیک تورینو ایتالیا کمک‌هزینه تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه داده و آن‌ها با استفاده از این بورسیه می‌توانند در برنامه‌های دانشگاهی در رشته‌های مهندسی و معماری حضور پیدا کنند.

بورسیه‌ دانشگاه Catholica ایتالیا

دانشجویان برای پرورش و دسترسی به دوره کارشناسی می‌توانند از بورسیه تحصیلی بین‌المللی UCSC بهره ببرند که این بورسیه باعث کاهش شهریه تحصیل در دانشگاه Catholica ایتالیا می‌شود. بورسیه تحصیلی بین‌المللی UCSC تقریباً 42 درصد از همه‌ی هزینه‌ها به‌عنوان تخفیف تحت پوشش قرار می‌دهد.

بورسیه تحصیلی دکتری در ایتالیا

امروزه 78 کمک‌هزینه تحصیلی کامل مقطع دکتری از طریق بورسیه‌های تحصیلی Scuola Normale Superiore برای دانشجویان ایتالیایی و بین‌المللی ارائه می‌شود. تمام دانشجویانی که برای دوره دکتری پذیرفته می‌شوند می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند.

بورسیه استانی ایتالیا DSU

دانشجویان مقاطع مختلف در ایتالیا می‌توانند از بورسیه‌ای به نام DSU استفاده کنند که بعد از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های ایتالیا می‌توانند مبادرت به اخذ بورسیه DSU کنند. برای اخذ بورسیه DSU درآمد سالیانه شما یا شخصی که تحت تکفل او هستید در ایران بیشتر از ده هزار یورو نباشد. این بورسیه ایتالیا توسط سازمان CAFF داده می‌شود که در پی نامه‌ای با عنوان ISEEU پس طی مراحل اداری صادر می‌شود. 

بورسیه DSU که به‌عنوان معروف‌ترین بورسیه تحصیلی ایتالیا محسوب می‌شود، باعث رایگان شدن شهریه دانشگاه می‌شود. یکی دیگر از مزایایی بورسیه استانی ایتالیا دارد کارت غذا است که دانشجویان با استفاده از آن می‌توانند غذای خود را تأمین کنند. همچنین دانشجویان باید هزینه‌ای حدود 400 تا 500 یورو به‌طور ماهیانه برای هزینه زندگی خود بپردازند که این مبلغ در طول سال معادل 6000 یورو است. افرادی که از این بورسیه استفاده می‌کنند مبلغی حدود 4300 یورو برای تأمین هزینه‌های زندگی خود دریافت می‌نمایند. دانشجویانی که قصد اقدام برای اخذ بورس DSU برای مقطع فوق‌لیسانس را دارند باید معدل تحصیلی سال قبل آن‌ها بالاتر از 14 باشد و همچنین علاوه بر ارائه مدرک لیسانس، به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارید که باید نمره‌ی آن در امتحان آیلتس 6 باشد.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی ایتالیا

  • فیش حقوقی پدر به همراه ترجمه آن
  • شناسنامه پدر (اگر در قید حیات نیستند شناسنامه سرپرست خانواده، برای اطمینان گواهی فوت پدر یا شناسنامه هم به همراه داشته باشید)
  • اجاره‌نامه
  • گواهی فیش حقوقی پدر به یورو
  • همچنین موارد زیر در امتیازبندی تأثیر دارد:
  • خواهر یا برادر زیر ۶ ماه دارید و پدر و مادر هر دو سرکار هستند و بچه در خانه تنها هست.
  • با ذکر درصد هرکدام از پدر و مادر معلول باشند.
  • با ذکر درصد اگر محصل معلول باشد.
  • پدر و مادر محصل یکی یا هر دو فوت کرده‌اند، یا جداشده‌اند.
  • یک نفر یا چند نفر دیگر در خانواده در حال تحصیل دانشگاهی در یک شهر دیگر هستند.
مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه دولتی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

دولت کشور ایتالیا، بورسیه های زیادی برای دانشجویان بومی و هم چنین بین المللی ، ارائه میدهد. این بورسیه ها، برای مقاطع کارشناسی و همچنین کارشناسی ارشد وهم چنین رشته های هنر، موسیقی و رقص میسر است. این بورسیه ها، معمولا در سال های متوالی تحصیل شما قابل تمدید هستند و معمولا از ماه آپریل برای ثبت نام امکان پذیر می شوند. اگر قصد تحصیل در ایتالیا را دارید، امکان اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور با رعایت قوانین و شرایط وجود دارد.

بورسیه دانشگاه پادووا

(بورسیه کشف استعداد در ایتالیا) این بورسیه ویژه متقاضیان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد از کشور های ترکیه، آذربایجان، مصر، کلمبیا، اتیوپی، غنا، اندونزی و … می باشد. و ویژه ی دانشجیان در رشته های مهندسی، معماری، طراحی، اقتصاد و مدیریت است.

بورسیه دانشگاه بوکونی

این بورسیه برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، برای کشف استعداد در ترم های زمستان و بهار ، این بورسیه برای تمام دوره سال تحصیلی حدود 11 هزار یورو و 12 هزار یورو برای دانشجویان کارشناسی ارشد می باشد. این بورسیه برای تمامی رشته ها قابل دسترسی است.

بورسیه دانشجویان پاویا

این بورسیه، حدود 8 هزار یورو هزینه های تحصیل در طول سال را پوشش میدهد. ثبت نام برای این بورسیه هرسال از ماه می شروع میشود.

بورسیه دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا، بورسیه های کامل برای دانشجویان بین المللی که در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه میدهد. شروع ثبت نام برای دریافت این بروسیه هرسال از ماه مارچ آغاز میشود.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان بین المللی در ایتالیا مثل اسپانیا، اعطای بورس تحصیلی به متقاضیانی که توانایی علمی آنها خوب باشد و این توانایی با مدارک مستند و مستدل قابل احراز باشد اعطا میشود. بورس های تحصیلی، وام دانشجویی، کمک هزینه مسکن، کوپن غذا و چشم پوشی از هزینه شهریه از جمله موارد این کمک هزینه های تحصیلی می باشند. خدمات مفیدی دیگری نیز برای دانش آموزان بین المللی از جمله مشاوره، فعالیت های فوق برنامه، ورزش، حمل و نقل رایگان و سایر موضوعات عملی وجود دارد. این خدمات توسط دفتر DSU دانشگاه داره می شود.
بورسیه تحصیل رایگان ایتالیا معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد، معمولا بورسیه تحصیلی مقطع دکترا یا Phd و اخذ بورسیه مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد ایتالیا بیشتر از بورسیه های تحصیلی دوران کارشناسی در دسترس هستند. تحصیل در خارج از کشور برای هر دانشجویی یک سفر ماجراجویی بسیار رضایت بخش است. ایتالیا به دلیل کیفیت بالای آموزش ارائه شده در این کشور در میان بهترین مقاصد تحصیلی قرار دارد. یکی دیگر از مواردی که ایتالیا را بسیار محبوب می کند، جاذبه های گردشگری آن است. این کشور بیشتر به خاطر آثار تاریخی و مناظر خیره کننده شناخته شده است. بنابراین دانشگاه های ایتالیا می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، هزینه های زندگی که متحمل خواهید شد به شدت به شهر محل زندگی شما بستگی دارد. البته شهرهایی که تعداد توریست بالایی دارند بیشتر از بقیه شهرها هزینه خواهند داشت. همانطور که می دانید، دانشگاه های خصوصی بسیار بیشتر از دانشگاه های دولتی هزینه دریافت می کنند. با این حال، این موضوع نباید برای شما باعث نگرانی شود، زیرا برنامه های بورسیه تحصیلی ایتالیا برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه تحصیل خود را ندارند، بسیار زیاد است. در اینجا ما پنج مورد از بهترین بورسیه های تحصیلی ایتالیا برای هر دانشجوی بین المللی که در ایتالیا تحصیل می کند را لیست می کنیم.

بهترین بورسیه تحصیلی در ایتالیا

بورسیه های دولتی ایتالیا

  • لینک بورسیه
  • مبلغ بورسیه: شهریه کامل + کمک هزینه ماهانه به ارزش 1000 دلار
  • مدرک تحصیلی واجد شرایط: AFAM، کارشناسی ارشد و دکترا

دولت ایتالیا همیشه به دنبال این است که سیستم آموزشی خود را برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه کند. بورسیه تحصیلی دولتی ایتالیا برای دانشجویان خارجی، یکی از بهترین بورسیه های تحصیلی ایتالیا است که توسط وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی برای حمایت از دانشجویان سایر نقاط جهان، به ویژه آنهایی که از نظر مالی با مشکل مواجه هستند، ایجاد شده است. این بورسیه تحصیلی ایتالیا همچنین برای تقویت همکاری های بین المللی در زمینه های مختلف از جمله فنی، فرهنگی و علمی طراحی شده است.

این بورسیه دولتی ایتالیا به دانشجویان بین المللی واجد شرایطی که در یکی از دانشگاه های ایتالیا تحصیل می کنند ارائه می شود. دانشجویان بسته به شایستگی های تحصیلی، شهریه جزئی یا کامل دریافت می کنند. علاوه بر این، کمک هزینه ماهانه حدود 1000 دلار نیز دریافت می کنند که به صورت سه ماهه پرداخت می شود. قبل از درخواست این بورسیه دولتی، می توانید در صفحه بورسیه تحصیلی بررسی کنید که آیا کشور شما واجد شرایط بورسیه است یا خیر.

بورسیه های دولتی ایتالیا
بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا

بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا

  • لینک بورسیه
  • مبلغ بورسیه: هزینه تحصیل + کمک هزینه تحصیلی به ارزش 13000 دلار
  • مدرک تحصیلی واجد شرایط: لیسانس و فوق لیسانس

دانشگاه های مختلف ایتالیا نیز به برخی از دانشجویان خود کمک های مالی ارائه می دهند. به عنوان مثال، دانشگاه بولونیا به دانشجویانی که معیارهای صلاحیت را دارند، کمک هزینه تحصیلی اعطا می کند. برخی از دانشجویان همچنین ممکن است برای کل سال های تحصیلی خود معافیت کامل شهریه دریافت کنند. این پیشنهاد فقط در دانشگاه بولونیا برای برخی افراد در دسترس است.

برای دریافت این بورسیه تحصیلی در ایتالیا باید صلاحیت علمی داشته باشید که شرایط دوره انتخابی شما را برآورده کند. اگر برخی از مدارک را آماده ندارید، مطمئن شوید که تا زمان ثبت نام در آماده می کنید. همچنین به یاد داشته باشید که فقط کسانی واجد شرایط هستند که قبلاً از این کمک هزینه بهره مند نشده اند. برای دریافت راهنمای دقیق در مورد روند درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا، از وب سایت رسمی ارائه شده در بالا دیدن کنید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه Bocconi و شایستگی تحصیلی Merit

  • لینک بورسیه
  • مبلغ بورسیه: 50٪ یا معافیت کامل از هزینه تحصیل
  • مدرک تحصیلی واجد شرایط: لیسانس و فوق لیسانس

دانشگاه دیگری با برنامه هایی که برای بهبود رفاه دانشجویان بین المللی طراحی شده است، دانشگاه Bocconi است.  جوایز شایستگی، برای کسانی که شرایط لازم را دارند، تمام هزینه های شهریه را پوشش می دهد. دانشجویان مقطع کارشناسی که از این جوایز بهره مند می شوند تا 14500 دلار دریافت می کنند در حالی که فارغ التحصیلان می توانند تا 15700 دلار دریافت کنند.

البته شایان ذکر است که میزان پذیرش افرادی که برای این بورسیه درخواست می کنند بسیار کم است. این را می توان به مقدار زیادی از بودجه اعطا شده به هر ذینفع نسبت داد. با این وجود، شما همیشه این شانس را دارید که برای این بورسیه انتخاب شوید، مشروط بر اینکه حداقل الزامات تعیین شده توسط این دانشگاه را داشته باشید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه Bocconi و شایستگی تحصیلی Merit
بورسیه های بین المللی Politecnico

بورسیه های بین المللی Politecnico

  • لینک بورسیه
  • مبلغ بورسیه: معافیت از شهریه
  • مدرک تحصیلی واجد شرایط: لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری

آیا شما دانشجوی رشته های مهندسی و معماری هستید؟ Politecnico di Torino ممکن است مقصد ایده آل شما باشد. این موسسه بورسیه تحصیلی ایتالیا را به دانشجویان بین المللی که علاقه مند به رشته های تحصلی موجود هستند ارائه می دهد. پنج پروژه مختلف بورسیه وجود دارد که می توانید برای آنها در این موسسه درخواست دهید.

به عنوان مثال، Alta Scuola Politecnica، دانشجویان با استعداد بین المللی را که به برنامه های کارشناسی ارشد علوم مدرسه علاقه مند هستند، هدف قرار می دهد. از سوی دیگر، بورسیه های تحصیلی COLFUTURO برای دانشجویان کلمبیایی طراحی شده است که در برنامه های مهندسی و معماری در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ثبت نام کرده اند. بورسیه های دیگر شامل پروژه Eni (مهندسی نفت)، TOPoliTo، و … هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این رشته ها به صفحه رسمی بورسیه مراجعه کنید. (لینک در بالا)

بورسیه Ph.D دانشگاه Scuola Normale Superiore

  • لینک بورسیه
  • مبلغ بورسیه: شهریه + کمک هزینه تحقیق
  • مدرک تحصیلی واجد شرایط: رشته های مقطع دکتری

دانشگاه نرمالهٔ سوپریوره Scuola Normale Superiore یکی از معتبرترین موسسات در ایتالیا است. این دانشگاه تحت حمایت دولت ایتالیا، کمک های مالی مختلفی را به دانشجویان بین المللی ای ارائه می دهد که به دنبال ادامه تحصیل در این کشور هستند. شاید محبوب ترین برنامه بورسیه تحصیلی در این موسسه، Ph.D با بودجه کامل باشد. برای ذینفعان این بورسیه تحصیلی ایتالیا، هزینه تحصیل و همچنین هزینه اتاق و غذا پوشش داده می شود.

بورسیه Ph.D دانشگاه Scuola Normale Superiore

شایان ذکر است که تمامی دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه Scuola Normale Superiore بورسیه تحصیلی دریافت خواهند کرد که تمام هزینه تحصیلات دکترای آنها را تامین می کند. علاوه بر شهریه، شما همچنین مستحق دریافت کمک هزینه برای افزایش فعالیت های تحقیقاتی خود هستید. دانشجویان همچنین می توانند از محل اقامت و غذای رایگان در امکانات موسسه بهره مند شوند. برای اطلاعات لازم در رابطه با ثبت شرکت در ایتالیا روی لینک مقابل کلیک کنید. دولت ایتالیا از دانشجویان ایتالیایی و کسانی که در ایتالیا به‌طور دائم اقامت دارند حمایت کرده و علاوه بر این امکانات اخذ بورس تحصیلی ایتالیا را برای دانشجویان بین‌المللی نیز مهیا می‌سازد. امکان اخذ فاند تحصیلی ایتالیا برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و در هر رشته‌ای که در حال تحصیل هستند وجود دارد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها