مهاجرت به اسپانیا کوه نور لوگو موسسه دانش گستر کوه نور

تحصیل در اتریش

اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش

دولت اتریش سعی بر این داشته است که اقتصاد آلمان را سرلوحه اقتصاد کشور خود و آسایش و رفاه کشور سوئیس را سرحوله کار خود قرار داده است و از سوی دیگر مناسب‌ترین مقصد برای افراد متقاضی ادامه تحصیل در اتریش و اروپا محسوب می‌شود. همچنین مکان مناسبی جهت ادامه زندگی برای افراد دارای شرایط گوناگون است. امروزه شرایط پذیرش در دانشگاه‌های کشورهای اروپایی نسبت به آمریکا آسان‌تر بوده و متقاضیان بیشتری خواستار ادامه تحصیل در کشورهایی مانند اتریش هستند.

شرایط تحصیل در اتریش

 کشورهای اروپایی قوانین و محدودیت‌های پیچیده‌ای برای دانشجویان طراحی نکرده و تلاش می‌کنند مسیر موجود را برای آن‌ها هموار کنند. با این حال هر کشور و دولتی قوانین خاص خود را داشته و شما برای مهاجرت باید اطلاعات لازم در این خصوص را جمع‌ آوری کنید. یکی از بهترین کشورهای اروپایی از نظر سطح کیفیت زندگی و آموزش، Austria یا همان اتریش است که در ادامه قصد داریم به شرح کوتاهی در ارتباط با شرایط تحصیل در اتریش بپردازیم.

یکی از روش‌های اخذ اقامت در کشور اروپایی اتریش، اقدام برای دریافت ویزا به منظور تحصیل در این کشور است. در واقع تحصیل در این کشور ، یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای ورود به این کشور اروپایی است. اتریش، سیستم آموزشی سطح بالایی داشته و هزینه تحصیل در مقاطع اولیه مدرسه در این کشور کاملا رایگان است. شرط مهم برای دریافت ویزا و تحصیل در مقاطع دبستان تا دبیرستان در اتریش، حضور یک پشتیبان یا حمایتگر مالی در این کشور است. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور و ادامه تحصیل را دارند، باید در جریان این موضوع باشند که دانشگاه‌های اتریش بیشتر مشتاق پذیرش دانشجوهایی هستند که از دانشگاه‌های سراسری تحصیل کرده یا فارغ‌التحصیل شده‌اند. از رشته‌های پرطرفدار  می‌توانیم به پزشکی در اتریش و دندانپزشکی در اتریش اشاره کنیم.

تحصیل در مدارس بین‌المللی اتریش

تحصیل در مدارس بین‌المللی اتریش

یکی از بهترین مدارس در این کشور، مدارس بین‌المللی هستند که مردم بومی اتریش نیز به ثبت‌نام فرزندان خود در این مدارس اشتیاق زیادی نشان می‌دهند. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تنها خانواده‌های متمول توانایی ثبت‌نام در این مؤسسه‌های آموزشی را دارند؛ به این دلیل که هزینه تحصیل در این مدارس بسیار بالا است. در مدارس بین‌المللی، دروس به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی تدریس شده و واحدهای درسی نیز در این مراکز تنوع زیادی دارند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم، محدودیت در پذیرش این مؤسسه‌های آموزشی است؛ به این معنا که هر شخص عادی شرایط دریافت سهمیه ثبت‌نام در این مدارس را نخواهد داشت. البته شما می توانید با مطالعه شرایط کار در حین تحصیل در اتریش از پس هزینه های زندگی خود بر بیایید.

مدت زمان تحصیل در اتریش

دانش آموزان در کشور اتریش برای مدت زمان 9 سال مجبور به گذراندن دوره تحصیل در مدارس هستند. سن ورود به مدرسه در این کشور 6 سالگی بوده و دوره تحصیلی تا سن 15 سالگی ادامه پیدا خواهد کرد. پس از اتمام دوره مدرسه، دانش آموزان باید خود را برای شرکت در آزمون به منظور قبولی در دانشگاه‌های این کشور آماده کنند. همچنین افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های هنری، فنی و حرفه‌ای را دارند می‌توانند در مراکز آموزشی مخصوص این رشته‌ها ثبت‌نام کرده و به نمره قبولی برسند؛ در این مدارس گذراندن دوره‌های کارآموزی ضرورت دارد.

هزینه تحصیل در اتریش

هزینه تحصیل در اتریش در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با توجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی، متفاوت است. به همین جهت برای محاسبه هزینه‌ها باید تمامی فاکتورهای لازم مانند مقطع تحصیلی، دانشگاه و… را در نظر داشته باشید. نکته قابل توجه دیگر در این خصوص، افزایش هزینه تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان است. دانشجویانی که در داخل ایران از دانشگاه‌های سراسری فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای بسیار اندک در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد، وارد دانشگاه‌های کشور اتریش شوند.

اطلاعات بیشتر : اخذ بورسیه در اتریش

مدت زمان تحصیل در اتریش

مدارس دولتی در این کشور رایگان بوده و خانواده‌ها مجبور به پرداخت هزینه‌ای برای تحصیل نیستند. در مقابل مدارس خصوصی مختلف با دریافت هزینه‌های متفاوت از دانش آموزان، مجوز ثبت‌نام را صادر می‌کنند. میانگین هزینه تحصیل در اتریش در مدارس خصوصی از 38 هزار یورو شروع شده و به 55 هزار یورو می‌رسد. همچنین زبان تدریسی در این مدارس نیز با یکدیگر متفاوت است. این امکان وجود دارد که در یک مدرسه تنها زبان تدریس، آلمانی بوده یا ترکیبی از انگلیسی و آلمانی باشد.

زبان مورد نیاز تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی

بیشتر واحدهای درسی در دانشگاه‌های این کشور، به زبان آلمانی تدریس می‌شوند. البته این بدان معنا نبوده که زبان انگلیسی هیچ کاربردی در این زمینه نداشته باشد. بسیاری از دروس در رشته‌های مختلف تحصیلی به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شوند. به‌طورکلی برای تحصیل در اتریش شما باید به دو زبان انگلیسی و آلمانی مسلط باشید.  نکته مهمی که در ارتباط با زبان تحصیل باید به آن اشاره داشته باشیم، کاهش هزینه‌ها با تسلط بر زبان آلمانی است. بیشتر دانشگاه‌های دولتی در این کشور، واحدهای درسی را به زبان آلمانی تدریس می‌کنند. به همین جهت شما برای کاهش هزینه‌های تحصیل خود، می‌توانید در یادگیری زبان آلمانی به تسلط کافی برسید. بهترین روش در این مسیر شرکت در دوره‌های یادگیری زبان آلمانی پیش از مهاجرت یا در کشور مقصد است.

تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان

همان‌طور که اشاره کردیم، زبان اصلی در این کشور، آلمانی است که میزان هزینه تحصیل در اتریش به این زبان بستگی دارد. اگر دانشجو به زبان آلمانی تسلط داشته باشد دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان به مؤسسات آموزشی نخواهد داشت. برای تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان، شما می‌توانید دوره‌های مربوط به دریافت مدرک آلمانی را در این کشور گذرانده و با کسب نمره قبولی بدون نیاز به مدرک زبان وارد دانشگاه شوید. در صورت پذیرش دانشگاه انگلیسی زبان، دانشجویان باید نمره قبولی 6 تا 6.5 از آزمون زبان آیلتس دریافت کنند.

لیست برخی از دانشگاه‌های انگلیسی زبان در اتریش

لیست برخی از دانشگاه‌های انگلیسی زبان در اتریش

در این کشور اروپایی دانشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده‌ای وجود دارد که پذیرش در هر کدام از آن‌ها نقطه عطفی در دوران تحصیل افراد به شمار می‌آید. پیش از این ذکر کردیم که زبان اصلی در دانشگاه‌های دولتی، زبان آلمانی است. با این حال تعدادی از مراکز آموزشی در این کشور وجود دارند که شما می‌توانید به عنوان دانشجوی انگلیسی زبان در آن تحصیل کنید. در ادامه به معرفی چند دانشگاه انگلیسی زبان اشاره خواهیم داشت:

  • دانشگاه وین
  • دانشگاه وبستر Webster
  • دانشگاه Alps Adriatic
  • دانشگاه Graz
  • دانشگاه Johannes Kepler
  • IMC University of Applied Sciences Krems
  • و…

بهترین رشته‌های تحصیلی در اتریش

در حال حاضر رشته‌های متعددی در دانشگاه‌های اتریش تدریس می‌شوند که تحصیل در بعضی از این رشته‌ها موقعیت بهتری برای دانشجو ایجاد می‌کند. بر اساس آمار و بررسی‌های انجام‌شده، رشته‌های حقوق، اقتصاد، روانشناسی، علوم ارتباطات، توریسم، تجارت بین‌الملل، مهندسی IT، مهندسی برق و مکانیک، معماری و… از بهترین رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. همچنین رشته مدیریت کسب‌وکار یا MBA نیز از محبوب‌ترین رشته‌ها در دانشگاه‌های این کشور است.

تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل در اتریش تنها زمانی به صورت رایگان انجام می‌شود که شما از دانشگاه‌های دولتی پذیرش اخذ کرده باشید. ثبت‌نام در تمامی دانشگاه‌های خصوصی این کشور با پرداخت هزینه همراه بوده و این هزینه‌ها مبلغی قابل‌توجهی خواهد بود. البته رایگان بودن به معنای عدم پرداخت هزینه نبوده و دانشجویان با پرداخت مبلغ ناچیزی در شرایطی مطلوب به تحصیل خود ادامه می‌دهند. به همین جهت اگر قصد تحصیل رایگان در دانشگاه‌های این کشور را دارید، یادگیری زبان آلمانی را در اولویت امور خود قرار دهید.

تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم

متقاضیان با ارائه مدرک دیپلم می‌توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور اقدام کنند. توجه داشته باشید که برای پذیرش در دانشگاه‌های دولتی باید از کنکور سراسری ایران نمره قابل قبولی کسب کرده و یا در یکی از دانشگاه‌های داخلی تحصیل کرده باشید. همچنین کسب رتبه از زبان آلمانی در سطح A2 از دیگر شرایط پذیرش در مؤسسات آموزشی دولتی است.

تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های اتریش

برای پذیرش در دانشگاه‌های دولتی شما نیاز به تسلط کافی به زبان آلمانی دارید اما نه به این معنا که ملزم به ارائه مدرک زبان آلمانی به دانشگاه مورد نظر باشید. شما می‌توانید برای پذیرش اقدام کرده و پس از دریافت تأییدیه در کشور مقصد دوره‌های زبان آلمانی را گذرانده و مدرک بگیرید. مهمترین شرط برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور اروپایی، داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر کشور محل سکونت است. در واقع شما تنها در صورتی می‌توانید از دانشگاه‌های اتریش پذیرش دریافت کنید که از معتبرترین مراکز آموزشی کشور ایران، فارغ‌التحصیل شده باشید.

تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل در اتریش

موضوع تمکن مالی به مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و دانشگاهی که از آن پذیرش دریافت کرده‌اید، بستگی دارد. بااین‌حال به صورت حدودی می‌توانیم به مبلغی بین 13 تا 14 هزار یورو اشاره داشته باشیم. همچنین فاکتور سن نیز بر روی مقدار تمکن مالی شخص تأثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال متقاضیانی که بیشتر از 25 سال سن دارند باید مدرکی دال بر سند مالکیت به سفارت اتریش ارائه دهند.

مزایا و معایب تحصیل در اتریش

به منظور آشنایی بیشتر شما با مزایا و معایب تحصیل در اتریش و همچنین زندگی دانشجویی در این کشور می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم.

مزایای تحصیل در اتریش

  • تحصیل با هزینه بسیار اندک در بهترین دانشگاه‌های دولتی کشور اتریش
  • سطح بالای آموزش و کیفیت زندگی
  • قرار داشتن دانشگاه‌های این کشور در جایگاه برتر رنکینگ جهانی
  • امکان دریافت ویزای همراه اتریش

معایب تحصیل در اتریش

  • در صورت انتخاب رشته و تحصیل در رشته‌ای خاص، امکان تغییر رشته وجود ندارد.
  • تحصیل در بیشتر دانشگاه‌های دولتی این کشور به زبان آلمانی است.
  • هزینه بسیار بالای زندگی
  • درصد پذیرش متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا بسیار کمتر از دانشجویانی است که عضو اتحادیه اروپا هستند.

تحصیل کارشناسی در اتریش

تحصیل کارشناسی در اتریش

مدت زمان اتمام دوره کارشناسی در دانشگاه‌های این کشور بین 3 تا 4 سال است. سطح زبان آلمانی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در مراکز آموزشی این کشور باید در سطح B2 باشد. البته افرادی که مدرک زبان A2 به دانشگاه ارائه داده‌اند نیز می‌توانند پس از پذیرش در دوره‌های زبان آلمانی شرکت کرده و مدرک سطح B2 را دریافت کنند. موضوع مهمی که در این قسمت از مطلب باید به آن دقت داشته باشیم، سهمیه پذیرش در دانشگاه‌های آلمانی زبان است. بیشتر واحدهای درسی در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می‌شوند و شما ملزم به یادگیری و تسلط بر این زبان هستید؛ حداقل نمره زبان آیلتس برای این مقطع، نمره 6 است. هزینه‌های زندگی در اتریش در سال 2023 برای دانشجویان مقطع لیسانس تقریبا بین 500 تا 700 یورو به طور ماهیانه است که هزینه‌های مسکن، رفت و آمد، غذا، بیمه و سایر هزینه‌ها را در برمی‌گیرد.

تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش

یکی از مزیت‌های تحصیل در اتریش، عدم وجود محدودیت‌های سخت برای پذیرش در دانشگاه است. معمولا مواردی مانند گپ تحصیلی یا سن، تأثیر چندانی بر روی پذیرش یا عدم پذیرش متقاضی ندارد. بااین‌حال به شما توصیه می‌کنیم که در سن و زمان مناسب برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید. در این مقطع نیز مانند دوره کارشناسی شما نیاز به ارائه مدرک زبان نداشته و می‌توانید برای پذیرش در دانشگاه‌های دولتی که آلمانی زبان هستند، درخواست دهید. توجه داشته باشید که ارائه مدرک زبان در سطح B2 برای مقطع کارشناسی ارشد نیز ضرورت دارد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش:

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش نسبتاً مقرون به صرفه است. شهریه پایه برای هر ترم 363 یورو است.

مزیت بزرگ این است که دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای برنامه های کارشناسی ارشد که بیش از 2 ترم طول می کشد، باید سالانه حدود 727 یورو شهریه پرداخت کنند.

تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش

تحصیل در مقطع دکتری در اتریش

تحصیل در مقطع دکتری در اتریش

دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری، نیاز به رزومه علمی بسیار قوی دارند. همچنین چاپ مقاله‌های ISI و انتخاب شخصی به عنوان استاد راهنما نیز در پذیرش مقطع دکتری در دانشگاه‌های این کشور نقش به‌سزایی دارد. پایان دوره تحصیل در این مقطع نیز بین 3 تا 4 سال طول می‌کشد. در تمام مقاطع تحصیلی امکان ارسال درخواست برای دریافت ویزای همراه وجود دارد؛ اخذ ویزای همراه مدت زمانی بین 4 تا 7 ماه طول می‌کشد. هزینه‌های زندگی در کشور اتریش برای دانشجویان مقطع دکتری به طور میانگین بین 600 تا 800 یورو در ماه است که هزینه-هایی مانند هزینه مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و دیگر هزینه‌ها را در برمی‌گیرد. برای آگاهی از اطلاعات بیشتر در مورد دکتری در اتریش روی این لینک کلیک کنید.

ویزای تحصیلی اتریش

در مرحله اول شما باید برای دریافت نوبت از سفارت این کشور اقدام کنید. امکان رزرو نوبت به صورت حضوری و اینترنتی وجود دارد و هر ویزا به یک نفر تعلق می‌گیرد. در مرحله بعد باید مدارک لازم برای دریافت ویزا که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت را به سفارت ارائه دهید. همچنین متقاضیان باید تمکن مالی خود برای تحصیل در این کشور را نیز ثابت کنند. حداقل مبلغ لازم برای اثبات تمکن مالی حدود 933.06 یورو است. توجه داشته باشید که مبلغ ویزای اتریش باید در یک حساب معتبر به مدت 12 ماه باقی‌مانده و برای دولت اتریش، قابل‌مشاهده و دسترسی باشد.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اتریش

  • ارائه پاسپورت با تاریخ انقضاء معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزا و ارائه آن به سفارت
  • مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات
  • اصل نامه تأییدیه پذیرش از دانشگاه
  • ارائه نامه تمکن مالی به منظور اثبات توانایی مالی
  • ارائه بیمه‌نامه مسافرتی
  • انگیزه نامه
  • عکس 3 در 4
ویزای تحصیلی اتریش

شرایط ویزای همراه هنگام تحصیل در اتریش

همسر و فرزندان زیر 18 سال برای دریافت ویزای همراه واجد شرایط هستند اما تکمیل پروسه دریافت این ویزا حداقل 7 ماه زمان لازم دارد. ویزای همراه مانند ویزای دانشجویی تا زمان پایان دوره تحصیل شخص، اعتبار دارد. همچنین فردی که به عنوان همراه وارد این کشور می‌شود، اجازه کار در اتریش به صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت را دارد.

بورسیه تحصیلی در اتریش

بورسیه تحصیلی در اتریش

دانشجویانی که توانایی مالی کافی برای تحصیل در اتریش را ندارند، پس از اخذ پذیرش می‌توانند برای دریافت بورسیه اقدام کنند. توجه داشته باشید که در دوره تحصیل امکان لغو بورسیه از طرف سازمان مربوطه وجود دارد. از مهمترین شرط‌ها برای استفاده از سهمیه در تمام مدت تحصیل می‌توانیم به حضور منظم در کلاس‌های درس، عدم اشتغال به کار در دوران تحصیل، پیشرفت درسی و… اشاره کنیم. سهمیه اراسموس، EURAEXESS و OEAD از معروف‌ترین بورسیه‌های تحصیلی در این کشور محسوب می‌شوند.

هزینه زندگی دانشجویی در اتریش

هزینه زندگی دانشجویی در این کشور به پذیرش شما در دانشگاه دولتی و خصوصی بستگی دارد. ازآنجاکه تحصیل در مراکز آموزشی دولتی هزینه چندانی ندارد، بالطبع هزینه زندگی نیز کاهش پیدا خواهد کرد. به‌طورکلی هزینه زندگی دانشجویی در اتریش را می‌توان ماهیانه حدود 900 یورو تخمین زد. اجاره واحد مسکونی در آپارتمان نیز با توجه به تعداد اتاق‌خواب و منطقه سکونت نیز متغیر خواهد بود. به‌طورکلی هزینه زندگی در کشور اتریش بالا بوده و پیش از مهاجرت دانشجویان باید فاکتورهای مهم در این زمینه را در نظر داشته باشند.

اقامت در اتریش پس از تحصیل

دانشجویان پس از اتمام تحصیل ، به روش‌های مختلفی می‌توانند برای اخذ اقامت در اتریش اقدام کنند. سرمایه گذاری در اتریش، یکی از این روش‌ها بوده که شخص برای دریافت اقامت از این طریق باید از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج، ثبت شرکت در اتریش، اشتغال به کار و… نیز از دیگر روش‌های دریافت اقامت این کشور پس از تحصیل هستند. دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل، مدت‌زمانی بین 6 ماه تا یک سال برای پیدا کردن شغل دائم فرصت دارند. درصورتی‌که شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود پیدا کنند، دولت این کشور کارتی به آن‌ها اعطاء می‌کند که بر اساس آن افراد حق کار کردن در این کشور را خواهند داشت. این کارت تا 5 سال، هر یک سال، امکان تمدید داشته و با اتمان این 5 سال در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، مجوز اقامت دائم برای او صادر می‌شود.

سوالات متداول تحصیل در اتریش

  1. سرمایه لازم برای اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری چقدر است؟

خیر! پذیرش در دانشگاه‌های این کشور تنها با داشتن مدرک مرتبط امکان‌پذیر است. به‌عنوان‌مثال شما اگر در دانشگاه ایران مدرک کارشناسی داشته باشید، در اتریش نیز باید در این مقطع ادامه تحصیل دهید.

برای دریافت پذیرش از رشته‌های پزشکی شما باید معدل بالای 15 داشته باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
23 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدسرور

من میخواهم تحصیلم را درکشور اترش ادامه بدهم در ضمن شهروند اصلی اترش گردم مصدر خدمت گردم

Shah Masoud

12345678

Shima

سلام وقت بخیر
میخواستم شرایط تحصیل پزشکی تو اتریش رو بدونم

فرنگیس

سلام
من فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستم،میتونم برای مقطع ارشد اتریش اقدام کنم؟

هدی

اتریش ویزای همراه داره؟

Farzad

سلام آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم وجود داره؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام و درود ، بله امکان تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی فراهم است که البته مستلزم پرداخت شهریه می باشد.

آرزو

من فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستم آیا می توانم برای کارشناسی ارشد اتریش اقدام کنم؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام واحترام برای اخذ پذیرش از دانشگاههای اتریش در کارشناسی ارشد ارائه مدرک کارشناسی از دانشگاه سرارسری وفقط روزانه جز الزامات می باشد.

Parisa

سلام وقت بخیر تمکن مالی سفارت اتریش چقدر هست؟ حساب ساپورتر خارج از کشور هم قابل قبوله؟؟ زمان انتظار سفارت چقدر هست ؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام و روز بخیر تمکن مالی اتریش حدود 14000 هزار یوررو می باشدو همچین عنوان ساپورتر فقظ به کسانی که نسبت خونی با شما دارند تعلق میگیرد از حمله والین یا خواهر وبرادر در صورت نبودن پدر و مادر در قید حیات ،وقت سفارت نیز بستگی به تعداد مراجعین معمولا تایم مشخصی ندارد. برایکسب اطلاعات بیشتر با موسسه تماس حاصل فرمایید.

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با دورود و سلام ، تمکن مالی سفارت برای دانشجویان 24 سال به پایین و به بالا متفاوت می باشد. حساب ساپورتر درصورتی که تابیت کشور مزبور را داشته باشند و با دانشجو نسبت خونی داشته باشند می تواند لحاظ گردد .مدت زمان انتظار در رابطه با پاسخگویی سفارت بین 2 هفته تا 1.5 ماه می تواند متغیر باشد.

زهرا طالبی

امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود داره؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام وروز بخیر بله رشته هایی در دانشگاه اتریش وجود دارند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند و همگی دارای هزینه می باشند .

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام بله امکان تحصیل در در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی وجود دارد که البته دارای هزینه می باشد.

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام و احترام ، بله امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع وجود دارد اما مستلزم پرداخت شهریه می باشد.

رزیتا

برای پذیرش گرفتن از دانشگاههای اتریش به چه مدرک زبانی احتیاج داریم؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام واحترام دوست عزیز مهمترین مدرک زبان برای ادامه تحصیل در دانشگا ههای اتریش مدرک زبان المانی مانند ازمون گوته ، OSD TELC
,OKF می باشد.

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام وروز بخیر الویت با مدرک زبان آلمانی می باشد در غیر اینصورت مدرک زبان انگلیسی نیز برای بعضی از دانشگاهها مورد قبول می باشد.که البته نمره آن با توجه به مقطع اقدامی متفاوت می باشد.

داریوش صفایی

آیا با معدل لیسانس زیر ۱۴ می‌شه برای رشته‌ی موسیقی اتریش اقدام کرد؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام ، داریوش عزیز با توجه به اینکه یکی از ملزومات ورود به دانشگاههای کشور اتریش داشتن معدل بالای 15 برای تمامی رشته هاست ، بنابراین گرفتن پذیرش با معدل 14 با ریسک همراه است.

رضا

سلام
یه سوال داشتم
برای اینکه از دانشگاه پذیرش بگیرم باید مدارکم لگالایز باشه؟

آخرین ویرایش 11 ماه قبل توسط رضا
مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام رضای عزیز ، به طور معمول دوسری از مدارک باید ترجه بشوند و به تاییدات برسند که به طور حتم یک سری از مدارک برای اینکه به اعتبار دانشگاه های اتریش برسند باید لگالایز شوند.برای اینکه اطلاعات کامل از روند لگالایز دریافت نمایید می توانید با موسسه کوه نور تماس حاصل فرمایید.02145131