مهاجرت به اسپانیا کوه نور لوگو موسسه دانش گستر کوه نور

سرمایه گذاری در اسپانیا

شرایط اقامت با سرمایه گذاری در اسپانیا 2024

از جمله راه‌های دریافت اقامت این کشور، سرمایه‌ گذاری در اسپانیا و یا ثبت شرکت در اسپانیا و یا خرید ملک می‌باشد. دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری اسپانیا موجب می‌شود تا متقاضیان در مدت زمان کوتاه‌تری اقامت کشور اسپانیا را به دست بیاورند. در سال 2013 اسپانیا اقدام به اجرای پلن ویزای طلایی نمود که متقاضیان می بایست مبلغ 500 هزار یورو را در بخش املاک و مستغلات اسپانیا سرمایه گذاری نمایند تا بتوانند ویزای اسپانیا را دریافت کنند.

اسپانیا به عنوان یکی از کشورهای اروپایی در بین 5 کشوری قرار دارد که افراد برای گردش و مهاجرت انتخاب می‌نمایند. کشور اسپانیا یکی از اعضای اتحادیه اروپا و شنگن است و مهاجرت به اسپانیا امکان دریافت اقامت شنگن و ویزای شنگن را برای افرادی که متقاضی حضور در اسپانیا هستند به دنبال خواهد داشت. در حال حاضر، اسپانیا یکی از جذاب ترین و رقابتی ترین بازارهای تجاری در اتحادیه اروپا (EU) است. این کشور همچنین چهارمین بازار بزرگ سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا است. این کشور همچنین سومین بازار بزرگ سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا است. پس از بحران همه گیری اقتصادی، نهاد قانونگذاری اسپانیا مشوق های سودآوری برای بخش خصوصی ارائه کرد. این امر به تقویت اعتماد سرمایه گذاران خارجی کمک کرده است. اقدامات نهاد قانونگذاری، سرمایه‌ گذاری‌های اسپانیایی را به دومین کشور سرمایه گذاری های بزرگ خارجی تبدیل کرده است. اینها تنها تعدادی از عوامل جذب سرمایه گذاری خارجی در اسپانیا است.

در سال 2013 اسپانیا اقدام به اجرای پلن ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا نمود که متقاضیان می بایست مبلغ 500 هزار یورو را در بخش املاک و مستغلات اسپانیا سرمایه گذاری نمایند تا بتوانند ویزای اسپانیا را دریافت کنند. ویزای سرمایه‌ گذاری طلایی هر دو سال یکبار امکان تمدید دارد و پس از گذشت 5 سال می‌تواند اقامت دائم را برای متقاضیان به ارمغان بیاورد. یکی دیگر از مزیت‌هایی که ویزای سرمایه‌ گذاری طلایی دارد امکان دریافت شهروندی اسپانیا پس از گذشت 10 سال است.

مشاوره کاملا رایگان سرمایه گذاری در اسپانیا

"*" indicates required fields

(نوع مهاجرت درخواستی / دلایل ادامه تحصیل / مشکلات خانوادگی / امکان گرفتن بورس / گلدن ویزا / بررسی شرایط کاری / مهاجرت کادر درمان و ...)

چرا سرمایه گذاری در اسپانیا

سرمایه گذاری در اسپانیا و دریافت مجوز اقامت اسپانیا

ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا ویزای اقامتی است که برای یک تبعه غیر اتحادیه اروپا که قصد سرمایه گذاری قابل توجهی در اسپانیا دارد صادر می شود. این ویزا به دارنده و اعضای خانواده سرمایه گذار، اقامت در اسپانیا و دسترسی بدون ویزا به منطقه شنگن را می دهد. در بیشتر موارد، ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا برای شخصی صادر می شود که املاک و مستغلات خریداری می کند. با این حال، این ویزا برای تاجرانی که در یک شرکت اسپانیایی سرمایه گذاری می کنند نیز در دسترس است. به همین دلیل است که به آن ویزای سرمایه گذاری اسپانیا نیز گفته می شود.

دلایل سرمایه‌گذاری در اسپانیا

کشور اسپانیا با کسب رتبه 10 از نظر محدودیت سرمایه‌ گذاری خارجی در حال حاضر یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای راه‌اندازی کسب و کار یا سرمایه‌ گذاری محسوب می‌شود. از دلایل سرمایه‌ گذاری در اسپانیا می‌توان به 16 مورد مهم اشاره کرد.

  1. اقتصاد پویا،
  2. موقعیت اقتصادی و استراتژیک عالی در منطقه،
  3. کیفیت بالا زندگی،
  4. وجود مراجع تصمیم گیرنده مهم بین‌المللی،
  5. پیشگام در عرصه تکنولوژی به ویژه مهندسی مواد،
  6. میزبان حضور بیش از 70 شرکت برتر جهان،
  7. بازار سودمند برای کسب و کار و سرمایه‌ گذاری،
  8. اعمال کننده کمترین محدودیت‌ها برای سرمایه‌ گذاران خارجی،
  9. چهارمین کشور برتر در حوزه اقتصاد بین کشورهای اتحادیه اروپا،
  10. یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صادرکننده محصولات تجاری (یازدهمین کشور)،
  11. میزبان 14600 شرکت تجاری خارجی،
  12. کشوری با نرخ بیکاری 13 درصد در سال 2023،
  13. کشوری با تولید ناخالص 1400 میلیارد دلاری،
  14. دارای تورم مهار شده با نرخ 6.2 درصد،
  15. حمایت دولت اسپانیا از سرمایه‌گذاران خارجی،
  16. توجه به پررنگ شدن حوزه کارآفرینی در خارج برای سرمایه‌ گذاران.

انواع سرمایه گذاری در اسپانیا

برای ارسال درخواست ویزای طلایی به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری می‌توانید انواع سرمایه گذاری در اسپانیا را انجام دهید. در زمان ارسال درخواست، باید متعهد به انجام سرمایه‌گذاری شوید، اما سرمایه‌گذاری لزوماً نیازی به نهایی شدن ندارد. برای اینکه واجد شرایط ویزای طلایی اسپانیا شوید باید یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری‌ ذیل را انتخاب کنید.

  • املاک و مستغلات در اسپانیا به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار یورو را خریداری کنید.
  • حداقل ۲ میلیون یورو در بدهی عمومی اسپانیا سرمایه‌گذاری کنید.
  • سهام یک شرکت را بخرید یا در یک بانک اسپانیایی حداقل ۱ میلیون یورو سپرده‌گذاری کنید.
  • در یک کسب و کار جدید سرمایه‌گذاری کنید که فرصت‌های شغلی جدید را ارائه می دهد.

                     روش‌های سرمایه‌گذاری در اسپانیا

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق راه اندازی استارتاپ

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید سهام

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید اوراق قرضه

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق تمکن مالی

ویزای طلایی اسپانیا

ویزای طلایی اسپانیا ویزای اقامتی است که برای یک تبعه غیر اتحادیه اروپا که قصد سرمایه گذاری قابل توجهی در اسپانیا را دارد، صادر می شود. این ویزا به دارنده و اعضای خانواده سرمایه گذار، اقامت در اسپانیا و دسترسی بدون ویزا به منطقه شنگن را می‌دهد. در بیشتر موارد، ویزای طلایی برای شخصی صادر می‌شود که املاک و مستغلات خریداری می‎کند. با این حال، این ویزا برای تاجرانی که در یک شرکت اسپانیایی سرمایه‌گذاری می‌کنند نیز در دسترس است. به همین دلیل است که به آن ویزای سرمایه گذاری اسپانیا نیز گفته می‌شود.

اطلاعات بیشتر: اخذ ویزای طلایی اسپانیا

شرایط سرمایه گذاری در اسپانیا

برای درخواست ویزا لازم نیست در اسپانیا باشید، اما برای دیدن گزینه های سرمایه گذاری خود از نزدیک، باز کردن یک حساب بانکی و ملاقات با وکلا نیاز به یک بازدید قبلی دارید. شما می توانید این فرآیند را خودتان یا با کمک متخصصان مجرب طی کنید. پس از انجام سرمایه گذاری، می توانید به وکیل خود وکالت بدهید تا درخواست ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا را ارسال کند و سپرده شما را تضمین کند. از آنجایی که سرمایه گذاری امری بسیار قابل توجه و پرخطر است، اکثر متقاضیان با متخصصان در زمینه مهاجرت سرمایه گذاری اسپانیا برای تعیین واجد شرایط بودن مشورت می کنند. اعضای خانواده به عنوان افراد تحت تکفل باید درخواست ویزا دهند. داشتن شرایط زیر الزامی است:

  • شما باید در سن قانونی (+18 سال) باشید.
  • تمکن مالی
  • شما نباید سابقه کیفری داشته باشید. (در کشور مبدا و اسپانیا)
  • عدم وجود سابقه ریجکتی در ویزا (ویزای شنگن)
  • ارائه گواهی سرمایه‌گذاری در حوزه املاک در اسپانیا به ارزش حداقل 500 هزار یورو
  • شما باید در اسپانیا بیمه درمانی داشته باشید.

سرمایه گذاری در اسپانیا با خرید ملک

اگر ملکی را در اسپانیا خریداری کرده‌اید، باید ثابت کنید که مالکیت آن ملک را از طریق گواهی صادر شده توسط اداره ثبت ملک ظرف سه ماه قبل از درخواست به دست آورده‌اید. این گواهی باید شامل حداقل مبلغ خرید ۵۰۰ هزار یورو باشد. در صورتی که خرید ملک هنوز در سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت نشده است، می‌توانید به سادگی مدرکی مبنی بر وارد شدن مدارک برای تشکیل پرونده به همراه گواهی پرداخت ارائه کنید. صاحبان ملک که بیش از 500 هزار یورو در حوزه املاک سرمایه‌گذاری کرده‌اند، واجد شرایط دریافت ویزای طلایی محسوب می‌شوند. به یک شرط، اینکه حداقل تا 5 سال ملک خریداری شده را نفروشند.

سرمایه‌گذاری بیش از 500 هزار یورو در حوزه املاک یکی از روش‌های اخذ اقامت دائم اسپانیا است. دولت اسپانیا از سرمایه‌گذاران در حوزه املاک حمایت می‌کند. متقاضان سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در اسپانیا الزاما نباید جزو شهروندان اتحادیه اروپا باشند، امکان سرمایه‌گذاری از طریق خرید زمین، خرید ملک‌های مسکونی و حتی خرید املاک تجاری در اسپانیا وجود دارد. اگر خرید ملک نهایی نشده باشد، می‌توانید قرارداد اولیه شامل پیش پرداخت و نامه‌ای از یک موسسه مالی در اسپانیا را ارسال کنید. متقاضیان ویزای طلایی اسپانیا از طریق خرید املاک و مستغلات باید به 2 نکته توجه کنند. 

  1. پرداخت 11 تا 13 درصد از قیمت ملک خریداری شده به عنوان هزینه نقل و انتقالات در اسپانیا.
  2. داشتن تمکن مالی بیش از 500 هزار یورو (علاوه بر 500 هزار یورو پرداخت شده برای خرید ملک) برای پرداخت هزینه اخذ ویزای اسپانیا و سفر به این کشور.

 

بهترین شهرهای اسپانیا برای خرید ملک

والنسیا، مادرید و البته بارسلونا از بهترین شهرهای اسپانیا برای خرید ملک محسوب می‌شوند. افرادی که روش سرمایه‌گذاری با خرید املاک و مستغلات در اسپانیا را برای دریافت ویزای طلایی انتخاب می‌کنند، علاوه بر اینکه امکان اخذ اقامت دائم اسپانیا برای فرزندان زیر 18 سال، همسر، والدین و خود را دارند، می‌توانند از شانس تحصیل در اسپانیا و کار در این کشور نیز بهره‌مند شوند. البته به این شرط که پیش از نهایی شدن اقامت دائم اقدام به فروش ملک خریداری شده نکنند.

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق کارآفرینی

ارائه یک یزینس پلن جدید و در عین حال کارآمد اولین شرط سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق کارآفرینی است. روشی که امکان اخذ اقامت 3 ساله اسپانیا (امکان تمدید دارد) را به هر یک از شهروندان خارج از اتحادیه اروپا می‌دهد. شرکت سهامی عام و شرکت با مسئولیت محدود که به ترتیب Sociedad Anónima و Sociedad de Responsabilidad Limitada نامیده می‌شوند، از جمله بهترین گزینه‌ها برای تاسیس شرکت در اسپانیا محسوب می‌شوند.

شرایط اخذ ویزای کارآفرینی اسپانیا

  • پرداخت هزینه ویزا
  • سن بالای 18 سال
  • ارائه یک بیزینس پلن شفاف و متفاوت
  • دارا بودن بیمه‌نامه سلامت
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه طی 5 سال گذشته (از هر کشوری که طی این مدت در آن اقامت داشته‌اید)
  • تمکن مالی به ارزش حداقل 2400 یورو (ارائه تمکن مالی اضافی برای اعضای خانواده، هر یک به ارزش 600 یورو نیز الزامی است)
  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت سهامی عام 60 هزار یورو و برای شرکت با مسئولیت محدود 3 هزار یورو است. روش سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق راه اندازی استارتاپ یا خرید کسب و کار راه اندازی شده یکی از روش‌های اخذ اقامت دائم اسپانیا است.

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق ثبت شرکت

اخذ ویزای کار اسپانیا که از طریق خود اشتغالی و کارآفرینی امکان دریافت آن وجود دارد، با سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق ثبت شرکت امکان‌پذیر می‌گردد. ثبت شرکت یکی از روش‌های اخذ ویزای اقامت اسپانیا است. همانطور که در تیتر بالا به این موضوع اشاره کردیم، 3 هزار یورو سرمایه اولیه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اسپانیا و 60 هزار یورو برای ثبت شرکت سهامی عام نیاز خواهید داشت. سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در اسپانیا شامل موارد متعددی است که به در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

  • دفترداری
  • نگهداری از سالمندان
  • خدمات خشک‌شویی
  • احداث آژانس مسافرتی
  • نماینده شرکت‌های بیمه
  • تشریفات مجلس عروسی
  • راهنمای تور
  • شرکت کرایه اتومبیل

موفقیت در پروسه ثبت شرکت در اسپانیا منجر به اخذ اقامت یک‌ساله این کشور می‌شود. پس از اخذ اقامت یکساله امکان دریافت اقامت 2 ساله فراهم می‌گردد. هر یک از دارندگان اقامت 2 ساله اسپانیا می‌توانند پس از گذشت 5 سال زندگی در اسپانیا برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.

«اخذ ویزای کار، ویزای خوداشتغالی یا ویزای کارآفرینی اسپانیا منجر به اخذ اقامت تحت عنوان خویش فرما در این کشور می‌شود.»

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید سهام

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید سهام از جمله روش‌های دریافت ویزای اقامت یک‌ساله اسپانیا است. دارندگان این نوع ویزا مجاز به تمدید آن هستند و بعد از 5 سال امکان اخذ اقامت دائم را دارند. خرید سهام از جمله گزینه‌های منطقی برای سرمایه‌گذاری در کشور اسپانیا با توجه به داشتن بازار‌های بورس قابل اعتماد محسوب می‎شود.

بورس اوراق مادرید (BME) از جمله بازارهای مطمئن و جزو اصلی‌ترین بازارهای بورس اسپانیا (جزو 4 بورس اصلی) برای سرمایه‎گذاری در این کشور است. متقاضیان در این روش امکان سرمایه‌گذاری در یک شاخص بازار گسترده را دارند. روش مورد استفاده برای این نوع سرمایه‌گذاری ETF است.

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید اوراق قرضه

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید اوراق قرضه با هر میزان مبلغ سرمایه یا پول اولیه امکان‌پذیر است. متقاضیان این نوع روش سرمایه‌گذاری با خریداری 2 میلیون یورو اوراق قرضه این امکان را خواهند داشت که ویزای اقامت یکساله اسپانیا را دریافت کنند. در صورتی که نسبت به افتتاح حساب در اسپانیا اقدام کنید و ویزای اقامت یک‌ساله را دو بار و هر بار به مدت 2 سال تمدید کنید، جزو کاندیدای دریافت اقامت دائم کشور اسپانیا محسوب می‎شوید.

خزانه‌ داری اسپانیا (STRIPS) مرجع ارائه اوراق بهادار دولتی اسپانیا است. بنابراین امکان خرید، معامله یا نگهداری این نوع از اوراق برخلاف اوراق قرضه توسط اشخاص وجود ندارد و خرید و فروش آن از طریق مسئولین امنیتی و موسسات مالی انجام می‌شود.

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق تمکن مالی

داشتن 3 هزار یورو درآمد ماهانه در ایران و 20 هزار یورو پس‌انداز به ازای هر عضو از خانواده (به طور مثال برای خانواده 5 نفره 100 هزار یورو پس انداز نیاز است) از الزامات سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق تمکن مالی است. این روش منجر به اخذ ویزای طلایی اسپانیا می‌شود.

اخذ ویزای اسپانیا از روش دیگری نیز امکان‌پذیر است. در روش دوم متقاضی اخذ ویزا باید 1 میلیون یورو از سرمایه خود را در یک نهاد مالی یا بانک در اسپانیا منتقل کند. واریز این مبلغ در صورتی امکان‌پذیر است که سرمایه جزو سرمایه‌های سودآور محسوب شود.

متقاضیان سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق تمکن مالی مجوز کسب اقامت موقت اسپانیا برای 1 سال با قابلیت تمدید مکرر را دارند. در صورتی که متقاضی موفق به اخذ ویزای اقامت موقت اسپانیا شود و علاوه بر تمدید وضعیت اقامت خود، حداقل سالی یک بار به اسپانیا سفر کند، امکان اخذ اقامت دائم اسپانیا پس از 5 سال فراهم می‎گردد.

درخواست ویزای سرمایه گذاری اسپانیا برای اعضای خانواده

اگر متقاضی ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا هستید و میخواهید همراه با خانواده به اسپانیا سفر کنید باید نسبت به اخذ ویزای همراه اسپانیا اقدام کنید. ابتدا باید بدانید که چه کسانی واجد شرایط ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا خواهند شد. بعد از اخذ ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا برای اعضای خانواده، آنها هم اجازه اقامت اسپانیا را دریافت خواهند کرد و همچنین اجازه تردد در منطقه شنگن را خواهند داشت. اعضای خانواده واجد شرایط برای اخذ ویزای سرمایه گذاری اسپانیا:

  • همسر شما
  • کودکان زیر 18 سال البته تحت شرایطی فرزندان بالای 18 سال که ازدواج نکرده اند هم امکانپذیر هست
  • والدین سالخورده
درخواست ویزای طلایی برای اعضای خانواده

مدت اعتبار ویزای سرمایه گذاری اسپانیا

ویزای سرمایه گذاری که در سفارت اسپانیا دریافت می کنید به مدت یک سال اعتبار دارد. در طول این یک سال، شما باید وارد اسپانیا شده و ویزای خود را با اجازه اقامت اسپانیا مبادله کنید که دو سال اعتبار دارد. پس از آن، اجازه اقامت را می توان به طور نامحدود، بدون نیاز به اقامت، تا زمانی که سرمایه گذاری خود را حفظ کنید، تمدید کرد. هر بار که نیاز به تمدید اجازه اقامت خود دارید باید به اسپانیا سفر کنید. اگر قصد دارید واقعاً در اسپانیا زندگی کنید، پس از پنج سال اقامت مداوم (حداقل شش ماه از سال) می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید. برای آگاهی از شرایط زندگی در اسپانیا و یا آگاهی از هزینه زندگی در اسپانیا صفحه های مربوطه را مطالعه نمایید.

مزایای ویژه سرمایه گذاری در اسپانیا برای سرمایه گذاران ایرانی

برای سرمایه گذاران از ایران، یک فرصت منحصر به فرد برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات با استفاده از ارز دیجیتال وجود دارد. این بدان معناست که اتباع ایرانی برای اولین بار از طریق موسسه مهاجرتی کوه نور می توانند از ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات با ۵۰۰۰۰۰ یورو یا بیشتر استفاده کنند، بنابراین از این طریق به راحتی می‌توانند شرایط لازم برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا را برآورده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید:

تلفن مرکز

۴۴۲۷۲۴۵۰ (۹۸۲۱+) (۱۰ خط ویژه)
۰۲۱۴۵۱۳۱

دریافت حق شهروندی با سرمایه گذاری در اسپانیا

شهروندی اسپانیا با سرمایه گذاری در اسپانیا

ویزای سرمایه گذاری اسپانیا راهی برای شهروندی اسپانیا است، به شرطی که حداقل ۱۰ سال در اسپانیا زندگی کنید. اگرچه فرآیند اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری بسیار ساده است، اما برای دریافت پاسپورت، باید حداقل ۱۰ ماه از سال به مدت ده سال در اسپانیا زندگی کنید.

علاوه بر این، شرایط دیگری برای اخذ تابعیت اسپانیا وجود دارد، مانند دانستن زبان اسپانیایی و داشتن ارتباط با این کشور. پاسپورت اسپانیایی به دارنده این ویزا، امکان دسترسی به بازار کار اتحادیه اروپا و دسترسی بدون ویزا به بیش از صد کشور را می‌دهد. از دیگر راه ‎های اقامت در اسپانیا می‌توان به پناهندگی اسپانیا و تحصیل در اسپانیا اشاره کرد.

مدارک لازم برای ویزای سرمایه گذاری اسپانیا

  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت با دستورالعمل های تصویری برای ویزای اسپانیا
  • اطمینان از اعتبار پاسپورت برای حضور در اسپانیا بگذرانید با حداقل دو صفحه خالی
  • نیاز به یک فتوکپی از صفحه اطلاعات شخصی پاسپورت
  • نیاز به اجازه اقامت شما اگر شهروند کشوری که در آن زندگی می کنید نیستید
  • مدارکی که ثابت می کند شما در اسپانیا درآمد کافی برای حمایت از خود و خانواده خود را دارید.
  • اثبات عدم سابقه جنایی که باید ظرف سه ماه قبل از درخواست صادر شود.
  • گواهی بیمه درمانی (خصوصی یا دولتی) نزد یک شرکت بیمه که در اسپانیا فعالیت می کند.
  • گواهی پرداخت هزینه ویزا.
  • هرگونه مدرک اضافی مربوط به مورد خاص شما (سرمایه گذاری یا خرید ملک)

مزایای سرمایه گذاری در اسپانیا

  • برای تمدید اجازه اقامت مجبور نیستید در اسپانیا زندگی کنید. اما اگر بخواهید می توانید.
  • دریافت اقامت اسپانیا برای متقاضی و کلیه اعضای خانواده او
  • امکان دریافت اقامت دائم اسپانیا پس از 5 سال
  • دریافت شهروندی اسپانیا پس از گذشت 10 سال
  • شرایط کار در اسپانیا صورت قانونی را دارید.
  • می توانید اعضای خانواده خود (همسر، فرزندان و والدین تحت تکفل) را با خود بیاورید.
  • شما و اعضای خانواده تان به خدمات عمومی مانند مراقبت های بهداشتی و تحصیل دسترسی خواهید داشت.
مزایای ویزای طلایی اسپانیا

دریافت وام برای سرمایه گذاری در اسپانیا

اگر پول را از طریق وام به دست آورید، نمی توانید برای ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا درخواست دهید. شما باید سرمایه گذاری اولیه را خودتان به طور کامل انجام دهید. یعنی شما باید تنها از سرمایه خودتان برای درخواست ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا استفاده کنید. در ضمن شما نمی توانید در این راه با کسی شریک باشید یعنی شما باید تنها مالک سرمایه گذاری باشید. با این حال، اگر ملکی به ارزش بیش از 500,000 یورو خریداری کنید، می توانید از وام و تامین مالی برای کمک به پرداخت مبلغ بیش از 500,000 یورو استفاده کنید. حتی اگر یک سرمایه گذاری یا خرید مشترک انجام می دهید، هر فرد باید حداقل شرایط را برآورده کند. اگر تصمیم به خرید ملک در اسپانیا دارید باید هر فرد مبلغ 500 هزار یورو بپردازد تا واجد شرایط ویزای سرمایه گذاری اسپانیا شود.

مقایسه دریافت شهروندی دو کشور اسپانیا و پرتغال

دریافت شهروندی در دو کشور اسپانیا و پرتغال نیز با یکدیگر متفاوت است و متقاضیانی که قصد دریافت شهروندی اسپانیا را داشته باشند باید ده سال صبر کرده و هرسال نیز 10 ماه در اسپانیا زندگی کرده باشند این در حالی است که در کشور پرتغال پس از گذشت 6 سال متقاضیان می ­توانند شهروندی این کشور را به دست بیاورند و در طول سال تنها یک هفته مقیم کشور پرتغال باشند. افرادی که تمایل دارند گذرنامه  اسپانیا را دریافت نمایند باید پس از گذشت 10 سال اقامت در کشور اسپانیا شرایطی را که در این خصوص وجود دارد به‌طور کامل رعایت کرده و پس‌ازآن اقدام به دریافت پاسپورت اسپانیا نمایند. اسپانیا ازجمله کشورهایی است که تابعیت مضاعف را به رسمیت نشناخته و افراد غیربومی اسپانیایی در صورت تقاضای تابعیت اسپانیا باید تابعیت پیشین خود را ترک کنند این در حالی است که در کشور پرتغال این­گونه نبوده و افراد می­توانند در کنار تابعیت جدید خود تابعیت قبلی را نیز داشته باشند. البته در این مقایسه باید به وضعیت بهتر املاک و همینطور وضعیت بهتر اقتصاد اسپانیا نسبت به پرتغال هم توجه داشته باشیم. در این لینک با بهترین شهرهای اسپانیا آشنا شوید.

البته در این مقایسه باید به وضعیت بهتر املاک و همینطور وضعیت بهتر اقتصاد اسپانیا نسبت به پرتغال هم توجه داشته باشیم.

نرخ مالیات سرمایه‌ گذاری در اسپانیا

نرخ پرداخت مالیات هر یک از انواع روش‌های سرمایه‌ گذاری در اسپانیا از جمله ثبت شرکت، خرید سهام یا خرید ملک کاملا متفاوت است. سرمایه‌گذاران خارجی در اسپانیا علاوه بر ارسال اظهارنامه مالیاتی، باید مالیات بر دارایی و درآمد خود را پرداخت کنند. نرخ مالیات سرمایه‌ گذاری در اسپانیا را در ادامه می‌توانید بررسی کنید.

 

انواع سرمایه‌گذاری در اسپانیا

نرخ پرداخت مالیات

مالیات سرمایه‌گذاری

خرید ملک

·       در این روش مقامات محلی نرخ مالیات املاک و مستغلات را اعلام می‌کنند. اجاره باید در نرخ تعیین شده ضرب شود.

مالیات سرمایه‌گذاری

ثبت شرکت

·       نوع شرکت اصلی‌ترین عامل تعیین‌کننده نرخ مالیاتی آن است. به طور معمول نرخ مالیاتی برای ثبت شرکت در اسپانیا 25 درصد است.

مالیات سرمایه‌گذاری خرید سهام

·       درآمد 50 تا 200 یورو مشمول نرخ مالیات 23 درصد می‌شود.

·       درآمد 6 هزار یورو تا 50 هزار یورو مشمول مالیات 21 درصد می‌شود.

·       درآمد 6 هزار یورو مشمول نرخ مالیاتی 19 درصد می‌شود.

·       بیشتر از این مقدار شامل نرخ 26 درصد مالیات خواهد شد.

جمع‌بندی

در سال ۲۰۱۳ اسپانیا اقدام به اجرای پلن ویزای طلایی اسپانیا نمود که متقاضیان می‌بایست مبلغ ۵۰۰ هزار یورو را در بخش املاک و مستغلات اسپانیا سرمایه‌ گذاری نمایند تا بتوانند ویزای اسپانیا را دریافت کنند. ویزای سرمایه‌ گذاری طلایی هر دو سال یکبار امکان تمدید دارد و پس از گذشت ۵ سال می‌تواند اقامت دائم را برای متقاضیان به ارمغان بیاورد. یکی دیگر از مزیت‌هایی که ویزای سرمایه‌ گذاری طلایی دارد امکان دریافت شهروندی اسپانیا پس از گذشت ۱۰ سال است.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در اسپانیا

حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در اسپانیا 500000 یورو است. این امکان را دارید که 500000 یورو مورد نظر را در هر یک از بخش‌های خرید املاک مسکونی یا تجاری سرمایه‌گذاری کنید. در صورتی که متقاضی دریافت ویزای طلایی اسپانیا باشید مبلغ مورد نظر خود را باید تا میلیون یورو افزایش دهید.

از جذاب‌ترین بخش‌های سرمایه‌گذاری در اسپانیا می‌توان به بخش‌های فناوری، مشاور املاک، بازاریابی دیجیتال، شهرهای هوشمند و البته مقاصد گردشگری اشاره کرد.

ویزای سرمایه‌گذاری طلایی هر دو سال یکبار امکان تمدید دارد و پس از گذشت 5 سال می‌تواند اقامت دائم را برای متقاضیان به ارمغان بیاورد. همچنین  پس از گذشت 10 سال امکان دریافت شهروندی اسپانیا را دارد.

سرمایه‌گذاری 500 هزار یورو در بخش مستغلات این کشور و دریافت ویزای سرمایه‌گذاری طلایی در واقع امکان دریافت اقامت کشور اسپانیا را برای فرد متقاضی و اعضای خانواده او فراهم می‌کند.

برای اخذ اقامت دائم اسپانیا لازم است که حداقل 6 ماه از سال را در اسپانیا زندگی کنید. 

سرمایه‌گذاری 500000 یورویی در اسپانیا منجر به اخذ اقامت موقت برای فرد سرمایه‌گذار و خانواده وی (فرزندان زیر 18 سال، همسر و حتی والدین مسن) می‌شود. امکان تمدید این اقامت (که یکساله است) هر دو سال یکبار وجود دارد. پس از دو بار تمدید اقامت، فرد اقامت دائم اسپانیا را دریافت می‌کند و با گذشت 10 سال زندگی در اسپانیا می‌تواند از این کشور تابعیت بگیرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کامران

ممنون از اطلاعات جاامعتون درباره ویزای طلایی اسپانیا. مفید بود

وحید

درسته که میگن سرمایه گذاری در اسپانیا یکی از راحت ترین راه های مهاجرته؟؟؟؟

کسری احدی

با این اوصاف ینی با خرید ملک در اسپانیا میتونیم اقامت دائم رو بگیریم؟

صدری

سلام قصد سرمایه گذاری برای مهاجرت به اسپانیا رو دارم. بگید از چه راهی اقدام کنم؟ شما خودتون کارها رو انجام میدید یا فقط راهنمایی میکنید و ما باید برای انجام کارها اقدام کنیم؟

مشاور موسسه مهاجرتی کوه نور

با سلام و قت بخیر سرمایه گذاری در اسپانیا راههای مختلفی از جمله خرید ملک و غیره دارد در صورتی که تمایل به داشتن اطلاعات بیشتردر این زمینه دارید م توانید با شماره 021-45131 تماس حاصل فرمایید.

سامیه

غیر از خرید ملک، ایا راهی برای سرمایه گذاری در اسپانیا هست که اجازه اقامت خانواده هم بده؟

مشاور موسسه کوه نور

وقت بخیر بله راههای مختلفی برای مهاجرت به اسپانیا به همراه خانواده وجود دارد پیشنهاد می کنیم با شماره 02145131 تماس حاصل فرمایید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.