مهاجرت به اسپانیا کوه نور لوگو موسسه دانش گستر کوه نور
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مشاغل پردرآمد در ایتالیا

لیست پردرآمد ترین مشاغل در ایتالیا

ایتالیا به راحتی در هر نقشه جهانی قابل تشخیص است، زیرا شکل این کشور مانند یک چکمه پاشنه بلند است! ایتالیا کشوری در جنوب اروپا است. این کشور در شبه جزیره ای در دریای مدیترانه واقع شده است. ایتالیا با شش کشور فرانسه، اتریش، سوئیس، اسلوونی، واتیکان و سن مارینو همسایه است. این کشور از نظر وسعت کمی بزرگتر از سه کشور بریتانیا، هلند و بلژیک است. مدت زمان پرواز ایران تا ایتالیا (شهر رم) حدود 5 ساعت است. رشته کوه های آلپ و آپنین دو رشته کوه اصلی ایتالیا هستند. در شمال ایتالیا، رشته کوه های آلپ، ایتالیا را از کشورهای اروپایی فرانسه، سوئیس، اتریش و اسلوونی جدا کرده است.

10 شغل پردرآمد در کشور ایتالیا

در این خصوص میتوانید در ادامه این متن لیستی از پردرآمدترین مشاغل کشور ایتالیا را مشاهده بفرمائید:

1- جراحان و پزشکان

( متوسط درآمد پزشک در ایتالیا از 6500 یورو تا 21.200 یورو )

جراحان در صدر لیست پردرآمدترین مشاغل در کشور ایتالیا هستند و دلیل اصلی آن حساسیت زیاد شغل شان است. یک جراح یا یک پزشک متخصص یک مسیر طولانی برای کسب تجربه طی کرده اند و شغل این افراد از پر ریسک ترین حوزه های کاری محسوب میشود. با در نظر گرفتن این موارد میتوان گفت موارد لازم برای داشتن یک شغل پردرآمد، ریسک بالای کار، دانش و تخصص زیاد، ارزش معنوی زیاد هستند.

اشتغال بعنوان یک پزشک یا جراح رویای بسیاری از فارغ التحصیلات دبیرستانی ایتالیا است. با در نظر گرفتن اینکه این مسیر به صبر و حوصله بسیار زیادی نیاز دارد. دانش آموزان با انتخاب این شغل مسیر طولانی برای رسیدن به اهداف شان در پیش دارند.

جراح فقط وظیفه انجام عمل جراحی را ندارد و مراقبت و درمان پس از جراحی را به بیمار ارائه میدهد ولی در مورد پزشکان وظیفه آنها تشخیص و درمان آسیب یا بیماری است.

برای پزشک شدن تحصیل شش ساله مورد نیاز است و پس از آن در کشور ایتالیا شما باید در یک آزمون سراسری ( آزمون IMAT ایتالیا ) شرکت کنید تا پزشک شوید. برای اینکه یک جراح مورد قبول در کشور ایتالیا باشید گذراندن یک دوره سه تا شش ساله بیشتر از پزشکی نیاز دارد. از آنجا که این حرفه پزشکی نیاز به یک مسیر یادگیری طولانی مدت و دانش گسترده تر دارد ، تعجب آور نیست اگر در بین مشاغل پردرآمد در جهان باشد.

2- قاضی

( متوسط حقوق قاضی در ایتالیا از 5.590 یورو تا 17.800 یورو )

قضات، بواسطه مسئولیت های زیاد شغلی که دارند جزء پردرآمدترین مشاغل ایتالیا هستند تصمیم گیری در خصوص سرنوشت افراد مسئولیت کمی نیست و دستمزد بالا برای این افراد کاملا قابل توجیه است

3- وکالت

( متوسط درآمد وکیل در ایتالیا از 4520 تا 14.400 یورو )

علت اصلی این که شغل وکالت در رده پردرآمد ترین شغل ها در ایتالیا است این هست که ادراک بالایی از مشتریان شان دارند. از این نظر یک وکیل موفق میتواند هزاران دلار پس انداز یا درآمد کسب کند قدرت وکلا به اندازه اییست که میتوانند از مجازات اعدام شما صرف نظر کنند

4- مدیریت بانکی

( متوسط درآمد مدیر بانک در ایتالیا از 4260 تا 13.600 یورو )

در ارتباط بودن با هزاران میلیون بودجه و سرمایه و قبول مسئولیت آن، مدیرت بانک را به یک وظیفه بسیار حیاتی و شایسته یک حقوق بسیار ایده آل تبدیل میکند.

5- مدیریت اجرایی

( متوسط حقوق مدیر اجرایی در ایتالیا از 3990 تا 12.700 یورو )

مدیران عامل عمدتاً مسئول موفقیت یا شکست سازمانهای کامل هستند. پاداش کلان آنها به دلیل دامنه گسترده تأثیر و همچنین خطرات موجود است.

از آنجا که یک مدیر اجرایی (مدیر عامل) بالاترین مقام اجرایی در یک شرکت است، اگر این طبقه بندی در مشاغل پردرآمد طبقه بندی شود، بدیهی است. این نقش بسته به ساختار و اندازه شرکت متفاوت است اما مدیر عامل اولین مسئول موفقیت یا شکست یک شرکت است.

ازآنجا که این مقام در سلسله مراتب در درجه اول قرار دارد ، مسئولیت مشترک شخص منصوب مدیریت کل عملیات و منابع سازمان است. مدرک لیسانس در تجارت یا رشته مرتبط برای کسانی که مایل به دنبال مسیر شغلی هستند لازم است. علاوه بر این ، این فرد باید برخی از الزامات مانند مهارت های ارتباطی مدیریت، توانایی های رهبری قوی و موارد دیگر را برآورده کند.

6- مدیریت ارشد مالی

( متوسط درآمد مدیر مالی در ایتالیا از 3590 از 11.400 یورو )

هر شغلی که مربوط به مدیریت پول باشد، بطور خودکار شرایط بالایی را دریافت میکند. مدیران مالی بودجه، هزینه ها، و درآمد را افزایش میدهد.
_

7- دندانپزشکی

( متوسط درآمد دندانپزشک در ایتالیا از 3590 تا 11400 یورو )

متخصصین ارتودنسی درصنعتی فعالیت می کنند که افراد تمایل دارند هزینه های بالایی را برای یک سرویس بپردازند، این امر باعث می شود ارتودنتیست ها در زمره بهترین شغل ها قرار گیرند.

8- استاد دانشگاه

( متوسط درآمد استاد دانشگاه در ایتالیا از 3190 تا از 10.200 یورو )

اساتید کالج از مشاغل پردرآمد و معتبر هستند. استاد شدن کار آسانی نیست و نیاز به پشتکار دارد که تا حدودی به همین دلیل است که آنها درآمد بالایی کسب می کنند.

استاد شدن در دانشگاه به پشتکار و حوصله ببسیار زیادی نیاز دارد و به همین دلیل است که این حرفه معتبر در میان مشاغل پردرآمد محسوب می شود. یک استاد دانشگاه تهیه دوره و آموزش دانشجویان را بر عهده دارد. این دوره ها بسته به استاد یا برنامه آموزشی می توانند به صورت سخنرانی ، آزمایشگاهی و سمینار باشند که علاوه بر داشتن درآمد بالا در کشور ایتالیا، از جایگاه اجتماعی بسیار مناسبی نیز برخوردار است.
برای اینکه در ایتالیا یک استاد دانشگاه باشید، حداقل تحصیلات مورد نیاز مدرک کارشناسی ارشد است اما معمولا داشتنن مدرک دکتری از یک دانشگاه معتبر مورد نیاز است. کسب گواهی نامه، مجوز ها و … سرمایه بسیار با ارزشی برای یافتن شغلی بعنوان استاد دانشگاه هست. برای افزایش شانس استخدام داشتن سابقه تحقیقاتی مورد نیاز است. (توصیه نامه استاد

9- خلبان

( متوسط درآمد خلبان در ایتالیا از 2660 تا 8470 یورو )

شاید در لیست پردرآمدترین مشاغل کشور ایتالیا، تنها شغل مهیج موجود خلبانی باشد. خلبانان پس از گذراندن دوره های آموزشی بسیار تخصصی، مسئول حفظ زندگی هزاران مسافر در پرواز های مختلف هستند

10- مدیر فروش

( متوسط حقوق مدیر فروش در ایتالیا از 2390 تا 7620 یورو )

مدیران فروش بصورت مستقیم با منافع کل سازمان در ارتباط هستند و بصورت مستقیم مسئول بیزینس و درآمد کارمندان هستند و به همین خاطر درآمد بسیار خوبی کسب میکنند.

مدیر بازاریابی و فروش همچنین پکیجهای فروش جذاب ارائه می دهند و این شغل همواره در مرکزیت شرکت است. این موقعیت هم مدیریت قوی پروژه و هم مدیریت مشتریان را ضروری می کند. در واقع؛ یک مدیر بازاریابی مسئول استراتژی های بازاریابی و ارتباطات شرکت است.

مدیران فروش نقش تهیه و نظارت بر برنامه های بازاریابی سالانه و همچنین تجزیه و تحلیل و تنظیم بودجه بازاریابی را دارد. مشاغل بخش خصوصی در کشور ایتالیا معمولاً این سمت را استخدام می کنند اما برخی از این مدیران برای ارگانهای دولتی یا امور خیریه کار می کنند. یک مدیر بازاریابی نیاز به مدرک کارشناسی در بازاریابی یا یک رشته مرتبط دارد و داوطلب همچنین باید تجربه مدیریت ، رهبری و تجزیه و تحلیل داده ها را داشته باشد.

طبق گزارش CEDEFOP ، پیش بینی می شود که سطح اشتغال ایتالیا تا سال 2025 به 26 میلیون نفر برسد. بیشتر این فرصت های شغلی مربوط به مدارک سطح بالا خواهد بود.

سوالات متداول

متوسط حقوق جراحان و پزشکان در ایتالیا از 6500 یورو تا 21.200 یورو  و  متوسط درآمد دندانپزشکان از 3590 تا 11400 یورو است.

متوسط درآمد شغل وکالت از 4520 تا 14.400 یورو است.

متوسط حقوق یک مدیر فروش از 2390 تا 7620 یورو است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها